160 هزار تن پياز در بخش جغين رودان منتظر خريدار است.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، يکي از کشاورزان جغيني گفت : دلالان هرکيلوگرم پياز را 90 تومان از کشاورز  مي خرند در حاليکه قيمت تمام شده آن 200 تومان است.
آقاي قاسمي زاده مسئول خدمات کشاورزي بخش جغين هم با تاييداين خبر مي گويد: 900هکتار از زمينهاي کشاورزي اين بخش زيرکشت پياز است  و از  هر هکتار زمين 20 تن پياز برداشت مي شود .
رييس سازمان جهادکشاورزي هرمزگان  هم گفت : بر اساس ابلاغيه وزارت جهاد کشاورزي امسال در 10 هزار و 500 هکتار از اراضي کشاورزي هرمزگان پياز کاشته شد.
آقاي صالحي علت پايين بودن قيمت پياز را نبود بازار مناسب اعلام کرد.
يکي ديگر ازکشاورزان هم در گفتگو با خبرنگار واحد خبر مرکزي خبر هرمزگان گفت: به علت مناسب نبودن قيمت کشاورزان  محصول خود را برداشت نکرده اند و هم اکنون وزن هر پياز به يک کيلوگرم رسيده است .
محصولات 600 هکتار مزرعه پياز در بخش سرزه رودان هم به همين علت برداشت نشده است.
وي افزود: روزانه 15هزار تومان دستمزد کارگر مي دهد و در صورت ادامه اين روند توانايي پرداخت مزد 15 کارگر خود را ندارد .
اين کشاورز گفت : اين پيازها در بازار داخلي خريدار ندارند اما کشورهاي عراق و امارات خريدار اين محصولند.
در حاليکه آقاي صافدل معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت درگفتگوي تلفني باخبرنگار واحد مرکزي خبر بندرعباس گفت: به زودي جايزه صادرات پياز براي صادرکنندگان در نظرگرفته مي شود و آقاي دشوارگرمعاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان هم گفت: امسال هيچگونه محدوديت صادرات پياز در نظر گرفته نشده است اما اين کشاورز  مي گويد : اداره کل صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان صادرات پياز را با هدف تنظيم بازار شب عيد ممنوع کرده است.
او با اشاره به اينکه  امسال براي کاشت پياز تاکنون 120 ميليون تومان هزينه کرده است افزود: اگر کشاورزان امسال نتوانند پيازهاي خود را بفروشند سال آينده در اين منطقه پيازکاشته نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.