مادران بايد به هنگام قصه گويي براي كودكان از بكارگيري واژگان نامفهوم و هيجان كاذب به دور باشند.

سپيده خليلي، عضو هيات داوران نخستين جشنواره "مادران قصه گو" شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: با هر نوع كار فرهنگي در جهت ارتقاء سطح دانش مردم جامعه موافقم و در اين حوزه تمامي تلاش خود را مي كنم.

اين نويسنده افزود: مناسب بودن قصه براي گروه هاي سني و انتخاب آن از طرف مادران قصه گو،‌ براي راه يابي آن ها به بخش برگزيده از معيارهاي ورود به بخش اختتاميه است.

وي ادامه داد:عدم ايجاد هيجان هاي كاذب براي بيان قصه بايد در راس توجه مادران قرار گيرد.

خليلي درخصوص وضعيت قصه گويي مادران در اين جشنواره تصريح كرد: متاسفانه مادران از خلاقيت كمتري در بيان و ايجاد حس واقعي خود در قصه گويي استفاده كرده بودند و بيشتر به موضوع قصه توجه داشتند.

وي در خصوص شرايط انتخاب افراد برگزيده اظهار داشت: انتخاب مناسب قصه متناسب با گروه سني ،شروع جذاب، بيان صحيح و آماده سازي فضاي قصه،استفاده مناسب از واژگان متناسب با گروه سني ، تناسب،‌حركات اندام يك قصه گو با ساختار قصه ، اوج و فرود صداي قصه گو، ارتباط عاطفي قصه گو با قصه و مخاطب، نزديك نبودن اجراي قصه گو به تئاتر ، تقليد صدا متناسب با گروه سني، بهره گيري از مشاركت مخاطب و خلاقيت در نحوه اجرا از نكاتي است كه مادران به هنگام قصه گويي بايد از آن استفاده كنند.

خليلي خاطرنشان كرد:معتقدم اين معيارها مي تواند شرايط خوبي را براي مادران به هنگام قصه گويي فراهم كند.

لازم به ذكر است سپيده خليلي،365 قصه را براي گروه سني كودك در دست چاپ دارد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار