با حضور مسئولان محلی 155 رتبه برتر کشوری دانش‌آموزان استثنایی استان کرمان در مسابقات ورزشی و فرهنگی تابستان 90 تجلیل شدند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، دانش‌آموزان استثنایی استان کرمان که موفق به کسب 155 رتبه برتر در مسابقات ورزشی و فرهنگی تابستان 90 دانش‌آموزان استثنایی کشور شده بودند، تجلیل شدند.
محمود بنی‌اسد رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در این آیین اظهار داشت: نگاه آموزش و پرورش و اداره استثنایی در حوزه ورزش معلولان تنها ایجاد نشاط و شادابی و تقویت قوای جسمانی نیست بلکه بیشتر مسئله توانبخشی و بهبود را در این زمینه پیگیری می‌کنیم.
وی بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و کسب رتبه‌های برتر کشوری در درمان و بهبود مشکلات جسمی و روحی شرکت‌کننده‌ها بسیار مؤثر است.
بنی‌اسد افزود: بسیاری از دردها و رنج‌هایی که دانش‌آموزان استثنایی متحمل می‌شدند با ورزش به صورت حرفه‌ای و زیر نظر متخصصان برطرف شده است.
وی تصریح کرد: 17 تیم از استان کرمان با حضور 250 نفر در مسابقات فرهنگی و ورزشی تابستان 90 دانش‌آموزان استثنایی کشور شرکت کردند که موفق به کسب 155 رتبه برتر شدند.
بنی‌اسد عنوان کرد: از این تعداد 92 رتبه نخست، 43 رتبه دوم و 21 رتبه سوم است.
‌رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته از سال 85 در زمینه ورزش معلولان توانستیم کلاس‌های تقویتی را خارج از برنامه هفتگی برای دانش‌آموزان برگزار کنیم.
وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش استثنایی با هیئت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در کنار تحصیل دانش‌آموزان، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را برگزار کنیم.
بنی‌اسد گفت: به تصویر کشیدن مراحل رشد دانش‌آموزان استثنایی و موفقیت‌های آنها در سطح کشور بهترین فیلم و برنامه می‌شود و باید دید که چگونه مربیان با تلاش ما، دانش‌آموزان را در راه موفقیت یاری کردند.
وی بیان داشت: درست است که دانش‌آموزان معلول قسمتی از سلامت خود را از دست داده‌اند، اما با همتی بلند که خداوند عنایت کرده، حمایت جدی مربیان و تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان، وارد عرصه‌های مهم شده و مقام‌های برتر کسب کرده‌اند.
بنی‌اسد با تأکید بر پویایی همیشگی بیان کرد: نباید به وضع موجود قانع بود، پویایی و تکاپوی همیشگی برای برنامه‌ریزی و رسیدن به وضع مطلوب مدنظر باشد. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.