دانش آموزان در فصل امتحانات براي افزايش تمركز ذهن و پيشگيري از سردرد و خستگي روزانه آب فراوان بنوشند.

ربابه شيخ الاسلام، متخصص اپيدميولوژي تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: كاهش آب بدن موجب تضعيف قدرت حافظه و يادگيري دانش آموزان مي شود به همين دليل دانش آموزان براي افزايش كارايي ذهن هرگز نوشيدن آب فراوان، مصرف سبزيجات و سالاد را در برنامه تغذيه روزانه خود فراموش نكنند.
شيخ الاسلام با بيان اينكه نوشيدن نوشابه هاي گازدار، چاي و قهوه بايد در فصل امتحانات كمتر شود تصريح كرد: سالاد و سبزي حاوي زيرمغذي هايي است كه به سلامت و شادابي پوست كمك مي كند و باعث نشاط و سرزندگي در دانش اموزان مي شود.
وي گفت: در روزهاي امتحانات دانش آموزان مصرف مواد غذايي دريايي غيركنسروي مانند ميگو و ماهي را افزايش دهند زيرا اين مواد تاثير مثبتي بر روي حافظه مي گذارد.
شيخ الاسلام در ادامه خوردن صبحانه را براي دانش آموزان بسيار ضروري دانست و افزود: اين وعده غذايي نبايد از برنامه تغذيه دانش آموزان حذف شود زيرا ممكن است قند خون آنان را پايين آورده و در اين هنگام وضع عمومي بدن دانش آموزان نامساعد شود.
وي گفت: مصرف آب ميوه هاي غيرطبيعي، كيك ها و شيريني هاي بسته بندي شده نيز براي دانش آموزاني كه در دوره رشد به سر مي برند مضر است.
شيخ الاسلام با بيان اينكه تخم مرغ منبع پروتئين بوده و مصرف آن باعث هوشياري و تمركز در دانش آموزان مي شود تصريح كرد: استفاده از خشكبار و ميوه هاي خشك مانند:‌ بادام و گردو و كشمش و انجير به عنوان مكمل هاي روزانه توصيه مي شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار