استفاده بيش از حد از اسپري هاي حالت دهنده مو به ويژه برخورد مستقيم اين اسپري ها با ريشه مو مي تواند موجب ريزش موها شود.

دكتر منصور جواهري، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه اسپري هاي مو در بين مردم طرفداران زيادي دارد و استفاده از آن براي حالت دادن به موها افزايش بسيار زيادي يافته است.
وي افزود: اسپري هاي حالت دهنده مو همانند سشوار و بيگودي مي تواند براي موها ضرر داشته باشد که متأسفانه بسياري از مردم به ويژه نوجوانان و جوانان کمتر به آ‌ن توجه مي کنند.
جواهري با اشاره به اينکه ريشه مو بر اثر تماس مستقيم با حرارت و مواد شيميايي دچار آسيب مي شود تأکيد کرد: استفاده زياد از اسپري هاي حالت دهنده مو به ويژه برخورد مستقيم اين اسپري ها با ريشه مو مي تواند موجب ريزش موها شود.
وي تصريح کرد: اگر اسپري هاي حالت دهنده مو با ريشه مو تماس مستقيم نداشته باشد، عوارض زيادي براي پوست و موها (از جمله ريزش مو) به وجود نمي آيد.
جواهري خاطرنشان کرد: براي حالت دادن به موها بهتر است به جاي استفاده از مواد شيميايي مضر و دستگاه هاي ايجاد کننده گرما که موجب سوزاندن ريشه موها مي شود، از حالت دهنده هاي گياهي که عوارض کمتري دارند، استفاده شود.
 

* اسپري هاي مو براي جنين و مادر خطرناک است
سپهر کامياب، متخصص پوست و مو در ادامه گفت: اسپري هاي مو هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت مي تواند عوارض زيادي بر روي سلامتي انسان بگذارند که در اين ميان زنان باردار بيشتر در معرض اين عوارض هستند.
وي با بيان اينکه اسپري هاي مو براي جنين و مادر خطرناک است افزود: مطالعات نشان مي دهند که تماس طولاني يا استفاده زياد زنان باردار از اسپري هاي حالت دهنده مو مي تواند موجب تولد نوزاد نارس و ناقص شود.
کامياب خاطرنشان کرد: اگر زنان باردار به ويژه آن ها که در آرايشگاه ها مشغول به کار هستند، با اسپري هاي مو تماس بيش از اندازه داشته باشند، ممکن است نوزاد متولد شده آن ها دچار اختلالات و ناهنجاري هاي ادراري و ساير نقص هاي مادرزادي شود.
وي اظهار داشت: همه افراد به ويژه زنان باردار بايد براي حالت دادن به موهاي خود از روش هاي مناسبتري استفاده کرده و در استفاده از اين روش ها با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار