معاون بهداشتي دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني نيشابور گفت: تعداد 108 پايگاه پزشک خانواده به شهروندان نيشابوري و فيروزه‌اي از سال آينده خدمات ارائه مي‌دهند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد جعفر صادقي، معاون بهداشتي دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني نيشابور  افزود: بين 500 تا 2500 نفر بيمار مي‌توانند يک پزشک خانواده را انتخاب و به او مراجعه کنند.

به گفته وي، اين پزشکان موظفند بين ساعات 8 تا 12 و 16 تا 20 اقدام به پذيرش بيمار کند.

وي اظهار داشت: در خارج از ساعات مذکور مراکز سلامت و مراکز شبانه‌روزي در خدمت مراجعان هستند.

وي با اشاره به اينکه در اين برنامه به ازاي هر چهار پايگاه يعني هر 10 هزار نفر جمعيت يک مرکز سلامت تعريف شده است، توضيح داد: در اين مراکز 17 نفر پرسنل شامل پزشک عمومي، سه نفر کاردان بهداشت محيط کار و حرفه‌اي و ساير پرسنل اداري به مردم خدمات بهداشتي درماني ارائه مي‌کنند.

دکتر صادقي اضافه کرد: تعداد 28 مرکز سلامت محله در اجراي برنامه پزشک خانواده در نقاط شهري نيشابور و فيروزه تعريف شده است.

معاون بهداشتي دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني نيشابور، تأکيد کرد: مرخصي پزشکان خانواده طبق قانون کار تعريف شده است ضمناً پزشکان خانواده از طريق تلفن ثابت يا همراه که در اختيار افراد تحت پوشش خود قرار می دهند می توانند با آنها در تماسی باشند و در صورت لزوم مشاوره پزشکي خواهند داد .

دکتر صادقي با اشاره به راه‌اندازي هشت مرکز سلامت شبانه‌روزي، خاطرنشان کرد: به ازاي هر سه مرکز سلامت یک مرکز شبانه‌روزي با جمعيت زير پوشش 30 هزار نفر تعريف شده است که مردم مي‌توانند در ساعات خارج از فعاليت پزشکان خانواده و روزهاي تعطيل به اين مراکز مراجعه کنند.

وي يادآور شد: اين برنامه از نیمه دوم سال 91 در نيشابور و فيروزه اجرایی مي‌شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار