در مورد بیماری های پوستی ناشی از مسافرت و نکته های لازم در این باره توجه کنید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، عضو انجمن لیزر پزشکی ایران و عضو انجمن پیشگیری از بیماری ها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای غیر رسمی سالانه بالغ بر یک میلیارد نفر در سطح جهان به سفرهای داخلی و خارجی اقدام می کنند که این آمار در سطح ایران نزدیک به یک میلیون نفر گزارش شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به این آمار در جدید ترین نشست علمی انجمن بین الملل طب سفر که در شهر سن آنتونیو آمریکا برگزارشد اکثر بیماری های پوستی ناشی از سفر به مناطق مختلف دنیا بررسی شد.
انتظاری عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در سفرها اعم از داخلی و خارجی عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب و آفتاب سوختگی متعاقب آن است که این پدیده می تواند عوارض کوتاه مدت به شکل تغییر رنگ پوست و سوختگی ها، کاهش سطح ایمنی پوست و عود ضایعات نهفته پوستی نظیر هرپس( تبخال) می شود و همچنین عوارض دراز مدت به شکل افزایش چین و چروک و سرطان های پوستی ایجاد خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: بنابر توصیه انجمن طب پیشگیری آمریکا کلیه افرادی که قصد مسافرت دارند باید حتما از ضد آفتاب مناسب با فواصل زمانی مناسب استفاده نمایند.
انتظاری در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در سفر برای سلامت پوست مطرح می شود عفونت های سطحی پوست بوده که این عفونت ها بسته به محل سفر متفاوت است.
وی گفت: در ایران مسافرت به نواحی جنوب شرقی کشور و بخش هایی از مرکز ایران امکان ابتلا به سالک را افزایش می دهد و در سطح جهانی نیز مسافرت در محدوده خاورمیانه و مسافرت به آمریکای جنوبی بخش هایی از قاره آفریقا احتمال سالک را افزایش می دهد.
این متخصص پیشگیری از بیماری ها در مورد سایر مشکلات پوستی درحین سفر تصريح كرد: سایر مشکلات پوستی شامل گزش و نیش حشرات، عفونت های قارچی پوستی، آبسه های پوستی، عفونت های باکتریایی پوست نظیر سلولیت و باد سرخ است.
انتظاری تصریح کرد: گروه دیگری از مشکلات پوستی که در سفر مشاهده می شود بروز واکنش های حساسیتی به مواد آلرژن و ایجاد واکنش هایی نظیر کهیر است.
انتظاري تاکید کرد: بنابر توصیه انجمن طب پیشگیری آمریکا، کلیه افرادی که قصد مسافرت دارند باید علاوه بر رعایت استفاده از ضد آفتاب مناسب، بر اساس نظر پزشک اقدام های لازم را بر اساس منطقه مورد سفر انجام دهند./عط

 

**‌ براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.