رعايت ضوابط و مقررات ايمني و بهداشت در سفر ضرورت بيشتري دارد و با حساسيت مضاعف بايد مورد توجه مسافران قرار بگيرد.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، كارشناس بهداشت محيط معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان گفت: مواد غذايي در سفر از اهميت خاصي برخوردار است و مواد غذايي مورد نياز بايد از فروشگاههاي معتبر تهيه و قبل از خريد مواد غذايي بسته بندي شده از درج شماره پروانه ساخت، پروانه بهره برداري، تاريخ توليد و انقضا مصرف اطمينان حاصل شود و به هيچ عنوان از دوره گردان مواد غذايي خريداري نشود.

مهندس حسين عيدي با اشاره به رعايت بهداشت فردي در سفر يادآور شد: همواره در سفر اهميت به بهداشت فردي در اولويت قرار بگيرد و با شست و شوي دست ها با آب و مايع ضد عفوني كننده در سفر قبل از ميل غذا و پس از اجابت مزاج در پيشگيري بسياري از بيماريها موثر است.

وي خاطر نشان كرد: ظروف و وسايل پخت و پز را بايد همواره تميز و پاكيزه نگهداري كرد و در طول مسافرت ظرف ها را داخل كيسه هاي نايلون تميز نگهداري كنيد تا درمدت سفرآلوده نشوند.

مهندس عيدي استفاده از وسايل شخصي در طول سفر را توصيه كرد و افزود: هنگام مسافرت با وسايل عمومي همچون اتوبوس و قطار از ظروف يكبار مصرف ليوان و قاشق يا وسايل شخصي استفاده كنيد.

كارشناس بهداشت محيط معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان سالمسازي سبزيجات، قبل از مصرف، در پيشگيري از ابتلا به بيماريهاي عفوني و انگلي روده اي را موثر دانست و ادامه داد: سالمسازي سبزيجات شامل چهار مرحله پاكسازي، انگل زدايي، گندزدايي و شتشو مي باشد كه بايد رعايت شود.

وي تاكيد كرد: رعايت ضوابط و مقررات ايمني و بهداشت در سفر ضرورت بيشتري دارد و با حساسيت مضاعف بايد مورد توجه جدي مسافران قراربگيرد با رعايت بهداشت فردي دچار بيماريهاي سفر نخواهيم شد. /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.