اگر مي خواهيد از روز نخست سال جديد به سلامتي خود اهميت دهيد به اين نكات توجه كنيد.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، شب عید که همه اعضا خانواده دور هم جمع می شوند و بساط خوردنی های جورواجور به راه است کمتر به نوع تغذیه و چیزهایی که می خوریم دقت کنیم، پرخوری، خوردن مواد غذایی چرب و شیرین و موادی که برای بدن ما ضرر دارد عاملی است تا روز اول عید را با انواع امراض حاد و مزمن و مسمومیت ها شروع کنیم از این جهت پزشکان توصیه می کنند در ایام عید تغذیه تان را تحت کنترل در بیاورید و از پرخوری و خوردن زیاد شیرینی جات و غذاهای مضر پرهیز کنید آنها رژیم غذایی مناسبی را برای نخستین روز عید در نظر گرفتند که کمک می کند تا بدن را سم زدایی کنید.

روز اول عید را با 1-2 لیوان آب شروع کنید در طول روز از میوه ها و آبمیوه ها و مایعات استفاده کنید از خوردن آجیل، غذاهای سرخ شده و چرب پرهیز کنید آب، جوشانده های گیاهی، کمپوت های کم شکر بهترین نوشیدنی است.

تحرک داشته باشید مثلاً به مدت 45 دقیقه و با سرعت زیاد پیاده روی کنید.

همچنین کسانی که بیماری مزمن دارند یا از تحرک بدنی پائینی برخوردارند می توانند از رژیم غذایی زیر برای سم زدایی بدن استفاده کنند.

رژیم روز اول عید

صبحانه: یک لیوان کوچک شیر کم چرب را با 3 قاشق چایخوری جوی دو سر مخلوط کنید و به مدت 7-6 دقیقه بپزید وقتی مواد کمی سفت شد آن را از روی گاز بردارید و 4 عدد زردآلو خشک و کمی دارچین به آن اضافه و آن را میل کنید.

ناهار: یک کاسه کوچک سالاد برای خود درست کنید و به اندازه یک قاشق مرباخوری در آن روغن زیتون و آبلیمو اضافه کنید سالاد را تنها به اندازه یک کف دست نان میل کنید.

عصر: یک عدد سیب و یک لیوان دوف کم چرب میل کنید.

غروب: هر اندازه دلتان می خواهد سوپ سبزیجات یا سوپ شیر بخورید می توانید در کنار سوپ به اندازه یک کف دست نان هم سرو کنید.

شام: یک عدد نارنگی و به اندازه یک مشت نخود بوداده سرو کنید./عط

منبع: ویژه نامه ایران
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار