پولور در فصل زمستان برای خودش برو و بیایی دارد. نوعی بالاپوش است که بالاتنه و دست‌ها را می‌پوشاند و گرم نگه می‌دارد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، پولور بیشتر از پشم درست می‌شود هر چند که نوع نخی یا صناعی آن هم در بازار پیدا می شود. این پوشش زمستانی خانم و آقا ندارد. معمولا آن را روی یک پیراهن، بلوز یا تی‌شرت می‌پوشند. می‌شود آن را به تنهایی یا روی یک زیرپوش هم پوشید.

پولورها بنا به نوع یقه‌شان نامگذاری می‌شوند: یقه‌هفت، یقه‌اسکی، یقه‌گرد، یقه‌باز، یقه‌سه‌سانتی و یقه‌های دیگر. بلندی آن معمولا تا روی ران پا است که البته ممکن است کوتاه‌تر یا بلندتر هم باشد. آنهایی که فقط تا روی خط طبیعی کمر را می‌پوشانند، زیباترند.

اکثرا آن را روی شلوار می‌اندازند. اما اگر نازک باشد، می‌شود آن را حتی داخل شلوار قرار داد. خاصیت کش‌سانی پولور باعث می‌شود تا بدون به خرج دادن وسواس‌های دوزندگی، به تن اغلب اشخاص بنشیند و جلوه داشته باشد. البته همین خاصیت، آدم را هنگام شست‌وشو به زحمت می‌اندازد.

وقتی دارید پولور یقه‌هفت می‌خرید، دقت کنید که یقه‌اش زیاد گشاد نباشد چون بعد از شست و شو جا باز می‌کند و ممکن است یقه‌اش حسابی گشاد شود.

به علاوه، حواستان باشد که قسمت زیربغل آن تنگ نباشد. اگر تنگ باشد، سریع عرق می‌کند و به این صورت هم خودش زود کثیف می‌شود، هم آنچه زیرش پوشیده‌اید.

اگر آستین‌های پولور را بردارید، می‌شود جلیقه. اما اگر جلوی آن را باز کنید و از بالا تا پایین، دکمه یا زیپ بگذارید، می‌شود ژاکت.
ژاکت هم معمولا یا پشمی است یا نخی. ژاکت را هم خانم‌ها می‌پوشند، هم آقایان اما انگار در بین خانم‌ها بیشتر هوادار دارد. نوع یقه‌هفت از دیگر انواع ژاکت‌ها محبوب‌تر است. طبیعتا، طراحان لباس از اینکه جلوی ژاکت باز است خیلی راضی‌اند چون این‌طوری دست آنها هم در طراحی بازتر است.

نکاتی در مورد خشکشویی پولور و ژاکت

برای شستشو پولور و ژاکت، بهتر است آنها را خشک‌شویی کنید. اما اگر سخت‌تان است، می‌توانید آنها را با آب سرد و کمی پودر و با دست شست‌وشو بدهید. یادتان باشد که زیاد پودر نریزید و دور وایتکس را هم خط بکشید.

برای خشک کردن این نوع لباس ها، هیچگاه آن را آویزان نکنید. بهتر است روی یک سطح صاف، پهن‌شان کنید. آویزان کردن باعث می‌شود از ریخت بیفتند.

بهتر است پولور و ژاکت را در کنار بخاری یا شوفاژ خشک نکنید چون گرما می‌تواند آنها را شل کرده و از شکل بیندازد./ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار