وزیر امور خارجه آمریکا گفت: یازده کشور جهان كه میزان خرید نفت خام از ایران را به مقدار قابل توجهی کاهش داده‌اند و در نتیجه، موسسات مالی مستقر در آن‌ها مشمول تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا نخواهند شد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا روز گذشته در بيانيه‌اي اعلام کرد: موسسات مالي کشورهاي بلژيک، انگليس، جمهوري چک، فرانسه، آلمان، يونان، ايتاليا، ژاپن، هلند، لهستان و اسپانيا از تحريم‌هاي آمريکا معاف خواهند شد.

وي افزود:اقدام اين کشورها با توجه به نياز آن‌ها به منابع انرژي در اين دوران بحراني که اقتصاد جهان با آن روبه‌رو است کار بسيار آساني نبود و اين کشورها با وجود وابستگي زياد برخي از آن‌ها به نفت ايران ناچار بودند براي تامين نيازهاي انرژي خود به سرعت جايگزيني براي واردات نفت ايران پيدا کنند.

کلينتون همچنين از تصميم همه اين کشورها به وِيژه ژاپن براي کاهش قابل توجه خريد نفت از ايران تقدير کرد و از همه کشور‌هاي واردکننده نفت ايران خواست تا در این روند از آن‌ها پيروي کنند.

وزير خارجه آمريکا مدعي شد: ديپلماسي همراه با افزايش فشار بر ايران مي‌تواند به راه‌حل‌هاي بلند مدتي دست يابد که ما به دنبال آن هستيم و ما به همکاري با شرکاي بين‌المللي خود براي افزايش فشارها بر ايران ادامه خواهيم داد تا اين کشور را وادار کند به تعهدات بين‌المللي خود پايبند باشد./پ2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار