رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با امیر قطر گفت: به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهیم اگر اقدام دیگری علیه ایران انجام دهند پاسخی محکم‌تر از قبل دریافت می‌کنند.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور ایران اظهار کرد: بر هرگونه حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش تنش و محافظت از صلح و امنیت در منطقه تاکید می‌کنیم. در روز‌های گذشته درباره افزایش تنش‌ها در لبنان هشدار داده بودیم.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر باید جنگ ظالمانه علیه غزه، کرانه باختری و همچنین لبنان را متوقف کند. میانجیگری گزینه راهبردی ما است. بر ادامه تلاش برای میانجیگری با هدف توقف جنگ در غزه و آزادی گروگان‌ها و بازداشت‌شدگان تاکید داریم.

وی گفت: در دیدار با رئیس جمهور ایران درباره شرایط دشوار و حساس منطقه و تجاوزات علیه غزه و مسجدالأقصی گفت‌وگو کردیم.

آل ثانی افزود: تجاوز علیه لبنان همچنان ادامه دارد و کل منطقه را بر لبه پرتگاه قرار داده است، تشدید حملات اخیر علیه لبنان چیزی است که ما از ابتدای تجاوزات علیه غزه درباره آن هشدار دادیم و به تلاش‌ها برای توقف جنگ علیه غزه ادامه می‌دهیم.

امیر قطر همچنین گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم که اسرائیل را به توقف تجاوزات علیه غزه وادار کند، راه‌حل دو دولتی کلید تحقق صلح در منطقه است، از جامعه جهانی می‌خواهیم به مسئولیت خود عمل کند و ما نیز از هر تلاشی برای پایان دادن به تنش‌ها حمایت می‌کنیم.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان نیز  در این نشست مشترک اظهار کرد:‌ ما به دنبال توسعه روابط با قطر هستیم و می‌خواهیم روابط خود را با این کشور تقویت کنیم. مذاکره هیئت های ما با قطر و همکاری ما در تمامی زمینه ها مورد توجه قرار گرفته در این سفر و  امیدواریم بتوانیم با یکدیگر سرمایه گذاری مشترکی در تمامی حوزه ها  داشته باشیم. ما آمادگی داریم که در رابطه با همه مسائل با یکدیگر همکاری داشته باشیم چرا که  امنیت منطقه امنیت همه ما مسلمانان است .

پزشکیان در ادامه افزود:‌از زمان حضور من به عنوان رئیس جمهور در تمام صحبت‌ها عنوان کردم که به دنبال صلح و آرامش هستیم. ما به دنبال جنگ نیستیم و این اسرائیل است که جنایاتی می کند که ما واکنش دهیم.

وی گفت:‌اسرائیل مهمان ما را در تهران شهید کرد. ما به خاطر صلح صبر کردیم، اما این نامرد‌ها جریح‌تر شدند و در این مدت جنایات ناجوانمردانه ای هم در غزه و هم در لبنان مرتکب شدند. بیشتر جنایت‌های آن‌ها را هیچ جنایتکاری در جهان انجام نمی دهد. به آن‌ها پاسخ جنایتشان را دادیم و اکنون هشدار می دهیم اگر اقدام دیگری انجام دهند پاسخی محکم‌تر  از قبل به صهیونیست ها خواهیم داد.

وی گفت:‌ ما باید از بحران جلوگیری کنیم. از کشور‌های اروپایی و آمریکا می خواهیم به جنایتکاری که در منطقه  گذاشته اند بگویند که دست از کشتار بردارد. چرا که کشتار  و جنایت در این  منطقه به نفع هیچ طرفی نیست. در انتها نیز از دولت قطر به دلیل استقبال خوبشان تشکر می‌کنم و امیدوارم پیوندمان  در آینده قوی تر شود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار