' وانگ مین ' معاون نماینده دایمی چین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت: همه طرف ها باید برای آغاز فوری مذاکرات هسته ای با ایران تصمیم گیری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوآ؛ این مقام چینی ابراز امیدواری كرد كه گروه پنج به علاوه یك و ایران بتوانند با اتخاذ تدابیر سازنده و آغاز گفت و گوها در زودترین زمان ممكن اختلافات را كاهش داده و به راه حل مناسب ، جامع و دراز مدت برای این مساله دست یابند.

وی با تاكید براینكه موضوع هسته ای ایران باید از طریق مذاكراه حل شود، افزود: ایران و طرفین دیگر برای شروع گفت و گوها ابراز آمادگی و تمایل كرده اند و این قابل تقدیر است.

"وانگ" وضعیت خاورمیانه را مورد توجه قرار داد و گفت: جامعه بین المللی باید از صلح و ثبات این منطقه حراست كند.

وی همچنین در مورد همكاری بیشتر بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری كرد و تصریح كرد كه كشورش در این راستا همواره نقش سازنده ای ایفا خواهد كرد.

"وانگ" بار دیگر تحریم ها علیه ایران را ناكار آمد دانست و گفت: هدف اعضای شورای امنیت نباید تحریم باشد، آنها باید موضوع هسته ای ایران را با همكاری و مذاكره حل و فصل كنند.

"هونگ لی" سخنگوی وزارت خارجه چین نیز عصر روز گذشته ضمن انتقاد از غرب تاكید كرد ، پكن به خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد و چین با تحریم های یك جانبه آمریكا مخالف است و از آن تبعیت نمی کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار