معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری سومین نشست بازرگانان جاده ابریشم در تیر ماه سال 1391 در تبریز خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومي استانداري تبريز فرخ مسجدی معاون برنامه ريزي استاندار در حاشیه جلسه هماهنگی نشست تجاری راه ابریشم، با اعلام این خبر افزود: این نشست به منظور احیای نقش جاده ابریشم در شرایط کنونی و توسعه روابط تجاری خارجی برگزار می‌شود و در این راستا وظایف دستگاه‌های اجرایی استان برای هرچه بهتر برگزار شدن این نشست ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقش برجسته و دیرینه جمهوری اسلامی در مسیر جاده ابریشم و قرار گرفتن تبریز در چهارراه تجارت کشورهای این مسیر، توسعه و احیای آن را ضروری می‌سازد.

مسجدی از حضور مسئولان و بازرگانان فعال 25 کشور در این نشست خبر داد و گفت: سفرای کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم نیز در این نشست حضور خواهند داشت و اقدامات لازم برای دعوت رسمی از آنها به زودی انجام خواهد شد.

وی در ادامه توجه ویژه به تجارت، صادرات، حمل و نقل و ترانزیت بین‌المللی را از محورهای مهم نشست بازرگانان جاده ابریشم عنوان و اضافه کرد: استفاده از توانمندی‌های استان‌های شمال‌غرب کشوردر زمینه‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری در این نشست مورد توجه قرار می‌گیرد.

گفتنی است در پی حضور هیأت تجاری آذربایجان شرقی در دومین نشست بازرگانان جاده ابریشم در ترابوزان ترکیه که اردیبهشت سال جاری برگزار شد، با موافقت طرف ترکیه‌ای مقرر شد سومین نشست در تبریز برگزار شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.