در 10 روزه نوروز امسال سفرهاي نوروزي با هواپيما نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.

رسولي‌نژاد مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،گفت: در 10 روز اول سفرهاي نوروزي يعني از 25 اسفند تا 5 فروردين به طور متوسط در فرودگاه‌هاي كشور شاهد افزايش پروازهاي داخلي بوديم به طوري كه به طور متوسط ميزان پروازهاي انجام شده در فرودگاه امام از 110 پرواز به 1140 پرواز، فرودگاه مشهد از 100 پرواز به 140 پرواز و فرودگاه كيش به طور متوسط به 100 پرواز افزايش يافته است كه در مجموع در اين 10 روز حدود 11 هزار و 500 پرواز داشتيم. از اين تعداد 4 هزار و 700 پرواز داخلي، 2 هزار و 20 پرواز خارجي و 2 هزار و اندي پروازهاي عبوري بوده كه 9 درصد افزايش پرواز داخلي و 7/9 درصد شاهد افزايش پروازهاي عبوري هستيم.

وي درباره علت كاهش پروازهاي خارجي گفت: بخشي از اين كاهش پرواز مربوط به مسائل نوسانات قيمت ارز مي باشد كه باعث كاهش سفرهاي خارجي در ايام نوروز امسال شده است.

وي درباره مشكلات پيش آمده در روزهاي پاياني سال 90 در خصوص پروازهاي عتبات عاليات گفت:‌مشكلاتي كه در روزهاي پاياني سال بويژه در روزهاي 28 و 29 اسفند براي پروازهاي مربوط به عتبات عاليات پيش آمد عمدتا مربوط به علت كاهش ديد در فرودگاه‌هاي عراق بخصوص فرودگاه بغداد بوده كه با بهبود شرايط اين پروازها با اجراي پروازهاي جايگزين جبران شد.

رسولي نژاد تصريح كرد: در اين 10 روز 44 پرواز توسط شركت هواپيماي العراقيه و 98 پرواز توسط شركت‌هاي ايراني به عتبات عاليات انجام شده است. به طور متوسط روزانه 8 تا 10 پرواز از فرودگاه امام به عتبات عاليات انجام شده است.

دور دوم سفرهاي نوروزي با خطوط هواپيمايي
مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور در ادامه با اشاره به افزايش دور دوم سفرهاي نوروزي در كشور گفت: فرودگاه‌هاي كشور آمادگي لازم را در خصوص افزايش دور دوم تعداد سفرهاي نوروزي دارد به همين منظور اقدامات لازم را در راستاي افزايش رفاه حال مسافران نوروزي به مرحله اجرا گذاشته است.

رسولي نژاد افزود: البته از روز چهارشنبه به علت ورود سامانه جديد بارشي از غرب كشور ممكن است شاهد افزايش تاخير در سفرهاي هوايي مربوط به ايام نوروز باشيم كه علت آن مربوط به كاهش ديد مي‌باشد.

وي درباره بيشترين ميزان تاخير در پروازهاي نوروزي گفت:‌ بيشترين تاخير در پروازها مربوط به تاخير پروازهاي شركت هواپيمايي العراقيه در خصوص سفر به عتبات عاليات مي‌باشد و در داخل نيز مربوط به پروازهاي مشهد است كه با پروازهاي جايگزين اين تاخيرها جبران شده است. بعد از اين بيشترين ميزان تاخيرها مربوط به سفرهاي جنوب كشور مي‌باشد كه در 28 و 29 اسفندماه به علت ورود گردو غبار و كاهش ديد اتفاق افتاده كه با پروازهاي جايگزين مشكل برطرف شده است كه با پروازهاي جايگزين جبران شده است البته در مورد تاخير در پروازهاي مشهد بايد گفت كه علت اصلي آن مربوط به بارش برف در خراسان رضوي و كاهش ديد مي‌باشد.

رسولي نژاد درباره بيشترين مسير پروازي سفرهاي نوروزي گفت:‌ بيشترين مسير پروازهاي نوروزي مربوط به مسيرهاي مشهد، كيش و شيراز در پروازهاي داخلي بوده و در پروازدهاي خارجي بيشترين سفر مربوط به عتبات عاليات مي‌باشد. /عب



عباسپور
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار