آبان ماه 90 تئاتر ميزبان جشنواره هاي مختلفي از جمله عروسكي دانشجويان ، كودك و نوجوان، صاحبدلان و مقاومت بود.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران؛آبان ماه 90 به دليل برگزاري جشنواره هاي متعدد يكي از شلوغ ترين و پركارترين ماه هاي سال 90 در تئاتر به حساب مي‌آيد.تداخل و تكرار جشنواره هاي متعدد در اين ماه به نوعي خود اهالي تئاتر و اصحاب رسانه را خسته كرد.

                              

                            

جشنواره تئاتر كودك و نوجوان به دبيري "شهرام كرمي" از 15 تا 20 آبان، جشنواره تئاتر عروسكي دانشجويان به دبيري "زينب لك" از 20 تا 28 آبان ،جشنواره "تئاتر مقاومت" از 28 آبان تا 3 آذر به دبيري "حسين پارسايي" جشنواره تئاتر صاحبدلان به دبيري علي موذني برگزار شد.

برگزاري اين جشنواره ها در كنار هم و گاه در تداخل با هم مسائل مختلفي را پديد آورد كه نتيجه منفي برپا شدن چند جشنواره در كنار هم را ثابت كرد.

                                                   

نمايش "هيس" به كارگرداني اميرحسين شفيعي و "پايكوبي اسب ها پشت پنجره" به كارگرداني هادي كمالي مقدم در محوطه تئاتر شهر و پاركينگ تالار وحدت اجرا شدند.

                                           

در آبان ماه 90 "مجيد فروغي "از هنرمندان فقيد تئاتر كه مدت طولاني با بيماري دست و پنجه نرم كرد ،دار فاني را وداع گفت.

نمايش هايي چون "ايوانف" به كارگرداني اميررضا كوهستاني، "كشتار خاموش" به كارگرداني نصراله قادري،" لابي" به كارگرداني بيتا الهيان، "تراس" به كارگرداني محمدرضا خاكي،" نامه هايي به تب" به كارگرداني سيامك احصايي از آثاري بود كه در ماه آبان به صحنه رفت.                                   

                                   

                               

نمايشگاه مطبوعات نيز كه در اين ماه برگزار شد ميزبان چند نمايش هاي خياباني در روزهاي مختلف بود كه براي اولين بار روي داد.

                                        

همچنين نخستين جشنواره هنرهاي اسلامي طواف تا ولايت به دبيري شهرام گيل آبادي نيز از ديگر جشنواره هاي آبان ماه 90 بود./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار