از مهمترين اتفاقات كه در سال 90 براي آموزش و پرورش كشور اتفاق افتاد انتقال بيش از 90 درصد مدارس به شيفت صبح بود.

به گزارش

خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران

، يكي از مهمترين اتفاقاتي كه در حوزه آموزش و پرورش در سال 90 شاهد آن بوديم انتقال بيش از 90 درصد از مدارس عصر به نوبت صبح بود.

اين در حالي است كه ابراهيم سوخيز معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش قول 100 درصدي انتقال معلمان مدارس به نوبت صبح را در سال 91 داده است.

اتفاق مثبت ديگري كه امسال شاهد آن بوديم رعايت تراكم دانش آموزي در اكثريت مدارس كشور بود.

به طوري كه از سوي مسئولان آموزش و پرورش خواسته شد هر كلاس با حداقل 24 و حداكثر 30 تا 35 دانش آموز تشكيل شود تا از ظرفيتهاي مدارس براي ثبت نام دانش آموزان و يك نوبت آن ها استفاده لازم صورت گيرد.

*باز نشستگي بيش از موعد بانوان

مسئله ديگري كه معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش امسال بيان داشت اين بود كه ممكن است در سال آينده حتي با شرط تأمين اعتبار پيشنهاد بازنشستگي پيش از موعد همكاران زن در جاهايي كه نيروي مازاد وجود دارد داده شود.اين اقدام مخصوص بانوان به شرط تأمين اعتبار صورت خواهد گرفت.

ابراهيم سحرخيز بيان داشت: سطح بندي معلمان از سال 91 با اجرايي شدن نظام ارزشياب معلمان كه از تابستان سال آينده اجرايي مي شود صورت خواهد گرفت.

وي افزود: با ارزشيابي و بررسي اقدامات و فعاليت هايي كه صورت گرفته است برنامه هاي سند تحولي بنيادين از سال آينده اجرا مي شود كه اين دستاورد بزرگ براي آموزش و پرورش خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه تصريح كرد: براين اساس حجم كتاب هاي درسي از سال تحصيلي آينده نسبت به قبل كاهش مي يابد. وي گفت: در حال حاضر حدود 7 ميليون از جمعيت دانش آموزي كشور در مقطع راهنمايي و متوسطه تحصيل مي كنند و اين نشان مي دهد اين حركت خوب در جهت توسعه آموزش عمومي برداشته شده است.

سحرخيز با بيان اين كه هم اكنون حدود 60 درصد از پرسنل آموزش و پرورش داراي مدرك ليسانس و بالاتر هستند ادامه داد: امروز وضعيت معلمان به لحاظ مدرك تحصيلي و توانمندي هاي روز در مقايسه با گذشته ارتقا يافته است.

شايد يكي از مهمترين خبرهايي كه در حوزه متوسطه بيان شد حذف كنكور تا سال 93 بود كه براساس آن با برگزاري امتحانات نهايي و ارائه سوابق تحصيلي دانش آموزان از امتحانات كتبي به سازمان سنجش سوابق گزينش دانش آموزان براي دانشگاه ها انجام مي شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار