رييس فدراسيون ورزشي زورخانه اي و پهلواني گفت: مشكلات زورخانه ي فرحزاد با مرمت حل نمي شود و بايد به طور كامل تخريب و بازسازي شود.

عليرضاصفارزاده، رييس فدراسيون ورزشهاي زورخانه اي و پهلواني در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: زورخانه ي فرحزاد يكي از مهمترين زورخانه هاي شهر تهران است كه در يكي از قديمي ترين محله هاي تهران قرار گرفته و حضور و وجود زورخانه در آن محله خيلي واجب است.

وي در خصوص تعطيلي زورخانه ي فرحزاد گفت: اين زورخانه براي شروع عمليات ترغيب بسته شده است و قرار است به زودي تخريب شود.

وي تأكيد كرد: زورخانه ي فرحزاد ديگر به هيچ وجه قابل مرمت نيست و بايد به طور كامل تخريب و بازسازي شود. وي اظهار داشت:‌ زورخانه ي فرحزاد از اولين باري كه ساخته شده است،‌ تاكنونسه مرتبه تخريب و بازسازي شده است.

رييس فدراسيون ورزشهاي زورخانه اي و پهلواني تصريح كرد: بعد از تخريب زورخانه، ساخت يك زورخانه ي بزرگتر و با امكانات بسيار بيشتر را در دستور كار داريم. وي در پاسخ به اين سؤال كه ورزشكاران زورخانه دراين مدت كجا بايد به تمريناتشان ادامه دهند گفت: هماهنگي هاي لازم براي انتقال موقت ورزشكاران زورخانه ي فرحزاد به زورخانه ي ديگر انجام شده است و ورزشكاران اين زورخانه مي توانند بدون وقفه تمرينات حرفه اي خودشان را ادامه دهند.

وي بيان داشت: 2ميليارد بودجه براي بازسازي زورخانه ي فرحزاد به تصويب رسيده است و قسط اول آن نيز پرداخت شده است. رييس فدراسيون ورزشهاي زورخانه اي و پهلواني اذعان داشت: 23 زورخانه در تهران بازسازي شده است، به طوري كه 5 تا از زورخانه ها به طور كامل تخريب و بازسازي شده و 18 تاي ديگر به شكل اساسي مرمت شده اند.

*سطح كيفي مسابقات سنندج حيرت آور بود

صفارزاده در خصوص مسابقات نوجوانان و جوانان كشوري نيز خاطر نشان كرد: مسابقات رده هاي سني جوانان و نوجوانان قهرماني كشوري به ميزباني استان كردستان و شهر سنندج به شكل بي سابقه برگزار شد چرا كه 42 تيم از سراسر كشور در اين مسابقات حضور پيدا كردند و اين خيلي عجيب بود.

علاوه بر اين سطح كيفي مسابقات نيز به قدري بالا بود كه همه ي داوران و پيشكسوتان اين رشته را حيرت زده كرده بود. در نهايت تيم هاي كرمان، اصفهان و البرز به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را از آن خود كردند.

*ورزش زورخانه اي جان دوباره گرفته است

رييس فدراسيون ورزشهاي زورخانه اي و پهلواني اذعان داشت: رشته اي كه ما هميشه نگران بوديم كه رو به نابودي نرود، امروز شاهد رشد و شكوفايي آن در سراسر كشور هستيم.

ورزش زورخانه اي فقط به چند تا پيشكسوت محدود شده بود اما حالا با روي كار آمدن جوانها باعث شده است اين رشته جان دوباره بگيرد.

اميدوارم اين رشته كه رشته ي ملي، مذهبي كشور ما هستند روز به روز شاهد رشد و تعالي آن باشيم./با
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار