سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند توسط جراح و متخصص گوش،حلق،بینی پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند توسط دکتر خشایار احمدی جراح و متخصص گوش،حلق، بینی پاسخ داده شد.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود ؛پاسخ آن را از پزشکان مطرح در آن بخش بگیرید.

پاسخ کاربران به شرح ذیل است:


***علی

سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما . من جوانی 20 ساله هستم که از زمان کودکی یا بهتر بگم از زمانی که یادم می آید گوش سمت راست من دچارناشنوایی است . از آن زمان به پزشکان زیادی مراجعه کردیم ولی همه به اتفاق جواب خوب نمی شود را به ما میدادند تا اینکه حدودا 2 سال پیش به یک پزشکی مراجعه کردم و او اظهار داشت که احتمال خوب شدن دارد و قرص های کاربامازپین را برای من تجویز می کرد بعد از گذشت 2 سال من بهبودی در خود ندیده رفتنم پیش پزشک را قطع کردم و با یکی دیگر از پزشکان مشورت کردم و او اظهار داشت که عصب گوش من آسیب دیده حالا به هر دلیلی هم که باشه خوب نمیشه . خواستم از شما خواهش کنم که اگر برای این گوش من درمانی وجود دارد مرا مطلع کنید چون زمانی که با افراد دیگر صحبت می کنم صدای آنها را که در سمت راست من قرار دارند نمیشنوم و این موضوع مرا ناراحت می کند .
البته من در زمان کودکی اریون هم گرفته بودم که دکتر قبلی علت را از اریون میدید. ممنون


پاسخ از : دكتر خشايار احمدي، جراح و متخصص گوش، گلو و بيني : من هم به شما سلام مي كنم و بايد بگويم عفونت هايي كه در مجاري هوايي فوقاني ايجاد مي شود مانند اوريون، اغلب موجب تخريب سلول هاي عصبي و خصوصا عصب شنوايي مي شوند، اين مشكل كه اغلب در سنين پايين بوجود مي آيد موجب ايجاد اشكلاتي در انتقال پيام ها ي شنوايي به مغز و كاهش شنوايي مي شود و با علم امروزي نمي توان اين عارضه را درمان كرد، در زمينه سلول هاي بنيادي در مراكز تحقيقاتي جهان تحقيقاتي انجام شده ولي فعلا در مرحله تحقيقات است، بايد به شما بگويم كه در حال حاضر هيچ دارويي جهت بازگشت فعاليت سلول هاي عصبي شنوايي وجود ندارد ولي شما بايد حتما مورد ارزيابي شنوايي سنجي توسط پزشك متخصص قرار بگيريد، تا از سلامت ساير قسمت هاي گوش از نظرعدم وجود عفونت مطمئن شويم تا از ايجاد مشكل ثانويه پيشگيري كنيم، اگر ازنظر تكلمي مشكلي نداريد نكته ي مثبتي است كه به شما توصيه مي كنم مراقب سلامت گوش مقابلتان باشيد.

*** یوسف
سلام . خسته نباشید. من 26 ساله هستم . در روز 2 بار باید بینی ام را شستشوی با سرم سدیم 9 % انجام دهم در غیر اینصورت سمت چپ بینی ام تنفس سخت میشود و یکبار عمل fess انجام دادم سپس از آن وقت تا به حال این شستشو ادامه داشت به مدت 2 سال حالا نزد پزشک رفتم گفته انحراف سپتوم بینی دارم آیا این بیماری قابل درمان است ؟؟؟؟؟آیا پزشکان استان مازندران شهرستان ساری تجربه کافی برای درمان دارند؟؟؟؟با تشکر


پاسخ از : دكتر خشايار احمدي، جراح و متخصص گوش، گلو و بيني : ظاهرا عمل جراحي شما موفقيت آميز نبوده ، بنابر اين به شما توصيه مي كنم قبل از هركاري، با انجام تست هاي عملكردي بيني ( راينومانومتري ) و ( راينومتري) اكوستيك كه در كشور ما قابل انجام است مشخص شود كدام قسمت از بيني شما گرفتار شده تا با گرفتن شرح حال و انجام معاينه فيزيكي تخصصي، به بازگشت وظيفه ي اصلي بيني كه همان تنفس مناسب است كمك كنيم. توجه داشته باشيد كه جراحي انحراف بيني شما براحتي با استفاده از جراحي آندوسكوپيك بيني قابل انجام است،در اين روش با كمترين تهاجم به بافت سالم مي توانيد سلامت خود را باز يابيد. خوشبختانه در انجمن راينولوژي ايران كه من نيز از كميته علمي آن هستم ،با دعوت از همكاران در اقصي نقاط كشور براي شركت در كارگاه ها و كنگره ها، همكاران در كليه استان ها داراي تبحر لازم هستند، ولي براي انجام تست هاي عملكردي مي توانيد با مراجعه به مراكز دانشگاهي، دانشگاه تهران تحت نظر پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***رضا

قبلا گوشم عفونت قارچی داشت که پیش دکتر رفتم و ایشون با آب گوشمو شستشو داد و البته قرص هم تجویز کردند0اما بعد از این تاریخ گوشم همیشه خارش داره (بعضا هم شدید) مشکل دوم گوشم اینه که به سرما وباد خیلی حساس شده و سریعا تحت تاثیر
قرار میگیره و باعث ایجاد منگی و گیجی سر میشه و البته اعصابمو خرد میکنه و میترسم که عوارضی مثل مننژیت برام داشته باشه .باتشکر -لطفا راهنماییم کنید.


پاسخ از : دكتر خشايار احمدي، جراح و متخصص گوش، گلو و بيني : بهتر بود سنتان را هم مي گفتيد زيرا در عفونت هاي قارچي گوش سن فاكتور مهمي است، در سنين بالا ابتلا به بيماري هايي مانند ديابت افراد رابيشتر مستعد ابتلا به اين نوع بيماري مي كند، بايد تحت نظر پزشك متخصص يا ساكشن مناسب انجام دهيد،با بررسي كانال گوش در صورت وجود ورم ابتدا ا اقدامات لازم انجام گيرد تا التهاب گوش كاهش يابد، سپس درمان دارويي شروع شود ، با توجه به نوع عفونت داروهاي موضعي يا خوراكي تجويز مي شود،ولي عمدتا ما از داروهاي موضعي استفاده مي كنيم، به شما توصيه مي كنم سعي كنيد حتما محيط گوشتان را خشك نگه داريد از گوش پاك كن استفاده نكنيد ، حتما30 تا 60 ثانيه پس از استحمام گوشتان را با حرارت غير مستقيم سشوار خشك كنيد،زيرا عفونت قارچي در محيط مرطوب و تاريك بهتر رشد مي كند. به شما توصيه مي كنم توسط پزشك متخصص مورد معاينه قرار گيريد، اگر از سنو ابتلا به بيماري هاي ديگر بگوييد بهتر مي توانم راهنماييتان كنم .يادآوري مي كنم خشكي پوست و ابتلا به بيماري پسوريازيس كه موجب پوسته ريزي در كانال گوش مي شود نيز موجب ايجاد خارش و ابتلا به بيماري قارچي در گوش مي شود . در مورد ابتلا به مننژيت نگران نباشيد ، در صورت كاركرد مناسب سيستم ايمني بدن و عدم ابتلا به بيماري هايي مانند ديابت ، عدم مصرف داروهايي مانند كورتن ها كه موجب تضعيف سيستم تيمني بدن مي شود بعيد است كه عفونت گوش خارجي به مغز سرايت كند. در پايان تاكيد مي كنم نمي توان به سادگي اين علايم را به عفونت قارچي نسبت داد بلكه بايد به طور دقيق مورد معاينه و ارزيابي قرار گيريد تاتشخيص قطعي داده شود.


***جواد
مشکل حنجره دارم تار صوتی ام نارسایی دارد لطفا پزشک خوب در تهران معرفی نموده و اگر زحمتی نیست نوبت بد هید


پاسخ از : دكتر خشايار احمدي، جراح و متخصص گوش، گلو و بيني : بايد با توجه به سنتان و انجام معاينه ي دقيق علت نارسايي شناسايي شود، نگفتيد دچار ضايعه خاصي شده ايد يا تا كنون تحت عمل جراحي قرار گرفته ايد يا خير؟ ولي با توجه به سن و شغل شما بهتر مي توانم راهمايي تان كنم ،در آموزگاران و وكلا كه از تار هاي صوتي بيشتراستفاده مي كنند پوليپ در تارها ايجاد مي شود ، ولي بهتر است با مراجعه به جراح فوق تخصص حنجره كه شاخه اي از جزاحي گوش، گلو و بيني است مورد ارزيابي دقيق قرار گيريد. در حال حاضر مي توانيد با مراجعه بهمراكز دانشگاهي مانند: بيمارستان اميراعلم وحضرت رسول اكرم تهران،توسط همكاران فوق تخصص حنجره معاينه شويد.


*** ؟؟ناشناس
چند روزي صدام گرفته راه درمانش رو ازتون ميخواستم لطفا متشكرم


پاسخ از : دكتر خشايار احمدي، جراح و متخصص گوش، گلو و بيني : بهتر بود سن و جنستان را مي گفتيد تا بهتر بتوانم راهنمايي تان كنم ، گاه يك عفونت ساده ويروسي دستگاه تنفسي فوقاني ممكن است منجر به ايجاد گرفتگي وخشونت صدا شود و گاه مدت يك هفته به طول مي انجامد كه تا اين حد نگران كننده نيست، ولي اگر خشونت صدا بيش از 2 تا 3 هفته به طول انجامد و يادر سنين بالاي 40 سال و افراد سيگاري و كساني كه از الكل استفاده مي كنند بيشتر در معرض بدخيمي هستند كه لبايد بيشتر مورد بررسي قرار گيرند. به شما توصيه مي كنم كمتر از صداي خود استفاده كنيد، از آب بيشتر استفاده كنيد ، بيش از 6 تا 8 ليوان آب بنوشيد، نوشيدن آب بيش از نياز روزانه بسيار كمك كننده است. در صورتي كه بهبود نيافتيد با معاينه و تجويز پزشك ممكن است در صورت لزوم داروهاي كورتوني ضد التهاب خوراكي يا تزريقي تجويزشود./ع

***اینجا پزشکان به سوالات پزشکی شما کاربران باشگاه خبرنگاران رایگان پاسخ می دهند.کلیک کنید***

 

آخرین به روز رسانی:11 فروردین91

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Australia
Farahnaz Abbasian
۱۸:۲۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۲
Salam jenabe aghaye DR Ahmadi man khanomi 45 salam o hododan yekmah mishe ke ehsas mikonam ye tike ghaza to geloom mooned o bala o paien raftanesho hes mikonam,mogh ghaza khordan moshkeli nadaram vali vaghti mikham ab dahanamo ghort bedam khili sakht mishe vasam .khili az testharo mese Thyroid o lozeh,xray,sonography ro anjam dadam o dar hale hich moshkeli naboode hala montazere nobate DR hastam,lotfan nazaretoon behem email konin ta az negarani dar biamanjam dadam o Thyroid ,loze ,xray,sonography
آخرین اخبار