یک عضو گروه تخصصی طب اورژانس، عدم رعایت این نکات موجب بروز عوارض جدی می شود.

دکتر کیوان الچیان، عضو گروه تخصصی طب اورژانس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انواع اسهال، گرمازدگی یا مصرف مواد غذایی جاوی سس یا موادی که باید در یخچال نگهداری شود ولی در محیطی غیر از یخچال نگهداری می شود موجب بروز اسهال هایی در طول سفر می شود.

وی در ادامه با اشاره به مصرف خاکشیر و یخ و یا استفاده از گل سرخ که هنگام بروز اسهال میان عامه مردم است گفت: مصرف این مواد در برخی موارد کمک کننده است ولی هنگام بروز اسهال باید افراد مواد از دست رفته بدن را با تأمین آب و الکترولیت های لازم جبران کنند.

دکتر الچیان گفت: هنگام بروز اسهال باید بیماران با استفاده از دوغ و تهیه سرم طبیعی، سدیم و پتاسیم از دست رفته بدن را تأمین كنند.

*دستور تهیه سرم طبیعی در سفر

عضو گروه تخصصی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با حل کردن یک قاشق چایخوری نمک و یک حبه قند در یک لیتر آب می توان محلول تهیه کرده که با مصرف آن قلب، الکترولیت از دست رفته هنگام اسهال را دریافت می کند.

*هنگام بروز اسهال مصرف مایعات را جدی بگیرید

دکتر الچیان تأکید کرد: مبتلایان به اسهال نباید در معرض کمبود آب قرار گیرند و حتماً با مصرف مایعات خصوصاً در بچه های کوچک و نوزادان، آب از دست رفته بدن را جبران کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مادران شیرده، باید در طول سفر به طور مرتب به میزان کافی مایعات مصرف کنند تا دچار کمبود شیر نشوند تا کودک دچار کم غذایی و مشکل نشود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار