اصغر فرهادي كارگردان سينماي ايران لحظه هاي فراموش نشدني را در دفتر خاطرات سينماي ايران به ثبت رساند.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

، فرهادي در سال 1351 متولد شد و دوره ليسانس خود را در دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران در رشته تئاتر گذراند.

وي اولين فعاليت سينمايي خود را در انجمن سينماي جوان اصفهان آغاز و نخستين حضور حرفه اي خود را در سينما در فيلم "ارتفاع پست" به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا در سال 1380 در كسوت فيلم نامه نويس به ثبت رسانده است.

فرهادي در مقام كارگرداني و فيلم نامه نويسي فعاليت هاي زيادي داشته و در اكثر آثار خود، توانايي بالا در نويسندگي و كارگرداني را ثابت كرده است.

رقص در غبار1381، شهر زيبا 1382، چهار شنبه سوري 1384، درباره الي 1387، و جدايي نادر از سيمين 1389 هر كدام يكي از آن مجموعه فيلم هايي است كه چهره متفاوتي از كارگرداني اصغر فرهادي را به رخ دوستدارانش مي كشاند.

فرهادي در عرصه فيلم نامه نويسي هم آثار قابل توجهي در كارنامه هنري خود دارد كه از جمله اي آثار مي توان به ارتفاع پست، رقص در غبار، شهر زيبا، چهارشنبه سوري، كنعان، دايره زنگي، درباره الي و جدايي نادر از سيمين اشاره كرد.

جدايي نادر از سيمين پس از كسب افتخار در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر ما برنده هشتاد و چهارمين جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي از نظر كارگرداني شد.

در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر، جدايي نادر از سيمين، برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران، برنده سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني و برنده سيمرغ بلورين، بهترين فيلمنامه شد.

اين هنرمند با سابقه كه در چندين جشنواره داخلي و خارجي جوايز گوناگوني دريافت كرده، در كارگرداني مجموعه تلويزيوني هم دستي توانا دارد و مجموعه "داستان يك شهر" را كارگرداني كرده است.

سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر براي فيلم "چهارشنبه سوري" و همچنين سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر براي فيلم "درباره الي" بر دستان اين كارگردان بوسه زد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
hossein
۱۵:۵۵ ۲۶ تير ۱۳۹۱
هرچی باشه از شهر خودمونه خمینی شهری.خونه ی مادرش تا خونه ی ما 300متر فاصله داره
آخرین اخبار