بزرگترین گنج تاریخ معاصر روسیه از قصر متعلق به يک خاندان اشرافي روس در شهر سن پترزبورگ كشف شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این گنج شامل دهها كیلوگرم انواع ظروف نقره ای متعلق به قرن های18، 19 و 20 میلادی است كه در قصر خاندان "نارشكین" كه از آثار تاریخی سنت پترزبورگ محسوب می شود، كشف شده است.

این گنج بزرگ در 40 گونی در اتاقی مخفی قرار داشت كه تنها محل دسترسی به آن دریچه ای در كف اطاقی در طبقه سوم قصر بود.یك كارگر ساختمانی در حین كار برای مرمت ساختمان به صورت اتفاقی متوجه دریچه مخفی در كف اتاقی در طبقه سوم شد.

گنج واقع در این اتاق شامل انواع ظروف ناهارخوری نقره ای و قاشق و چنگال ها و تنگ های آبخوری و استكان های نقره ای بود كه در روزنامه های سال 1917 روسیه در بحبوحه انقلاب اكتبر شوروی پیچیده شده بود تا به دست بلشویك ها نیفتد.

گفته می شود تمام ظروف انبار شده در این اتاق برای جلوگیری از خرابی و خوردگی، سركه اندود شده بود.

این ظروف به خانواده "نارشكین" تعلق داشت كه از اشرافیان درباری روسیه تزاری بوده و علامت ویژه این خاندان بر همه ظروف نقش بسته كه نشانگر اصالت آنها می باشد.

"ولادیسلاو كریلوف"رییس بخش مبارزه با سرقت آثار تاریخی اداره پلیس سن پترزبورگ گفت: این گنج كه در واقع سرویس های نهارخوری ویژه مهمانی خاندان درباری "نارشكین" می باشد، در نوع خود بی نظیر است

این گنج بقدری غیرعادی است كه حتی كارشناسان موزه دولتی آرمیتاژ شهر سنت پترزبورگ هم اذعان دارند كه قبلا با چنین گنجی برخورد نكرده اند.

"مارینا لوپاتو" رییس بخش اروپای غربی هنرهای دستی موزه معروف آرمیتاژ گفت: این بزرگترین گنج نقره ای است كه تاكنون در روسیه به دست آمده است و با توجه به اینكه بسیار نفیس می باشد باید در موزه نگهداری شود.

اين گزارش حاکي است كه قصر درباری نارشكین در سنت پترزبورگ پس از كشف گنج بی نظیر ،بطور شبانه روزی نگهبانی و محافظت می شود و ساختمان به دزدگیرهای ویژه مجهز شده است و این احتمال وجود دارد كه در آن گنج های مخفی دیگری هم وجود داشته باشد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار