مسلمانان آمريکا نقشي مهم در انتخابات اين کشور دارند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ؛ در گزارشي به قلم "محمد علي صالح" از واشنگتن نوشت گزارش ها در آمريکا نشان مي دهد که با نزديک شدن زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين کشور مسلمانان همچنان نقشي مهم در انتخابات به ويژه در ايالت هايي دارند که در آن ها حاميان دو حزب اصلي تقريبا شرايط مشابهي دارند.

گزارش مذکور توسط "موسسه تفاهم و سياست اجتماعي" (اي اس پي يو) در ايالت ميشيگان منتشر شده است.

براساس اين گزارش، اگر مسلمانان فعاليت ها و همکاري فيمابين را افزايش دهند، قادر خواهند بود مسير انتخابات را در اين ايالت ها تغيير دهند.

با اين وجود گزارش مذکور از ميزان پايين مشارکت مسلمانان آمريکا در عرصه سياسي انتقاد کرد. "آبراهام کوپر" سخنگوي شوراي روابط اسلام-آمريکا (CAIR) واشنگتن بزرگترين سازمان متولي دفاع از حقوق مسلمانان در آمريکا گفت اين شورا در شيوه راي دادن مسلمانان دخالت نمي کند، اما بر ثبت نام مسلمانان و ترغيب آنان به راي دادن تمرکز مي کند. کوپر در گفت و گو با اين روزنامه افزود درمورد اهميت مشارکت بيشتر اسلام خواهان در عرصه سياسي آمريکا با اين گزارش هم نظر است.

کوپر افزود‌:مسلمانان آمريکا بايد در روند دموکراسي در کشور مشارکت کنند. راه هاي زيادي براي نيل به اين مقصد وجود دارد. يکي از ساده ترين راه ها و مهم ترين آنان راي دادن در انتخابات فدرال و محلي است. وي افزود‌: مشارکت جامعه مدني، به ويژه راي دادن، حق قانوني و طبيعي شهروند آمريکايي است. سخنگوي شوراي روابط اسلام-امريکا (CAIR) گفت با اين گزارش هم نظر است زيرا برخلاف باور افکار عمومي امريکا مسلمانان مي توانند دينداري خود را با آمريکايي بودنشان جمع کنند. اسلام يک دين فراگير است و در همه ابعاد زندگي حضور دارد. اين دين مخالف انفعال در عرصه سياسي و اجتماعي و يا مسخره کردن آن است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار