رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب گفت :60درصد تجهیزات پزشکی بیمارستان سراب نوسازی شدند.

به گزارش خبرنگاریاشگاه خبرنگاران تبريز،بایرامی امروزدرمراسم گرامیداشت هفته سلامت گفت: در راستای تکریم مراجعان و خدمت رسانی به مردم  بیش از 60درصد تجهیزات پزشکی بیمارستان سراب نوسازی و 80درصد فضای فیزیکی  طی سالهای اخیر بهسازی شده اند.

وی افزود: بیمارستان 135تختخوابی  شهرستان سراب هم اینک با حداکثر ظرفیت خود و با دارا بودن تخصص های مختلف پزشکی  به عنوان تنها مرکز بیمارستانی شهرستان سراب ارائه خدمت می کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب همچنین از پیشرفت 45درصدی احداث بیمارستان 165تختخوابی جدید سراب خبرداد و اظهار امیدواری کرد : با بهره برداری از ان بیمارستان جدید با امکانت لازم در خدمت مردم باشد.

بایرامی از احداث 8باب پانسیون پزشکان ،4واحد خانه بهداشت و تجهیز امکانان خودرویی و آمبولانسی مراکز درمانی و بهداشتی سراب ،توسعه فضای فیزیکی بیمارستان به عنوان اقدامات انجام یافته در سال های اخیر در حوزه سلامت شهرستان سراب یادکرد.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان سراب با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در زمینه زندگی بهتر برای سالمندان اظهارداشت: بها دادن به این قشر گرانبهای جامعه وبرقراری مراقبت های اجتماعی از این افراد می تواند به کاهش آسیب های جسمی و روحی انها منجر شود.

بایرامی تغییر شیوه و سبک زندگی اعم از تغذیه و تحرک و کاهش استرس های زندگی را در سنین جوانی بسیار مهم و حیاتی دانست و یاداورشد: بسیاری از دردها و آلام دوره سالمندی ریشه در سبک زندگی دوره کودکی و جوانی دارند.

وی از بیماریهای قلبی و عروقی به عنوان مهمترین بیماری دوره سالمندی یاد کرد و ابرازداشت: دیابت و فشارخون مهمترین علل ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و نیز بیماریهای کلیوی است.

این پزشک مسئول تصریح کرد: با اندکی آموزش و آگاهی دادن و ترغیب افراد به ورزش ساده پیاده روی و تحرک می توان بیماری دیابت و فشارخون را مهار کرد.

یونس فرجی آذر،مدیر عامل مرکز نگهداری از سالمندان معلول و نیازمند روستای سردهای سراب گفت: امروز همزمان با هفته سلامت سالمندان این مرکز صبحانه سلامت دریافت کردند.

وی افزود: در این مرکز بیش از 25سالمند معلول و نیازمند نگهداری می شوند./س


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.