در راستای تحقق تدابیر شهردار تهران مبنی بر اجرای طرح استقبال از بهار در سطح مناطق،طرح استقبال از بهار در این منطقه با بسیج تمام نیروها و تجهیزات در منطقه به طور کامل اجرایی شده است.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

؛ این طرح با هدف ایجاد فضای مناسب شهری و تامین رفاه شهروندان اجرا و تمام اقدامات پیش بینی شده در حوزه های فنی و عمرانی حمل و نقل و ترافیک ،‌امور شهری و فضای سبز و اجتماعی و فرهنگی را شامل می شود.

این گزارش در خصوص فعالیت های حوزه حمل و نقل و ترافیک در طرح استقبال از بهار،‌می افزاید:ساماندهی پایانه ها با انجام اقداماتی نظیر ساماندهی ورودی و خروجی پایانه ها‌،احداث و بازپیرایی سرویس های بهداشتی،‌رفع سد معبر و دستفروش ها،‌تامین روشنایی‌،نصب تابلو،‌خط کشی،‌رنگ آمیزی،‌و نصب سرپناه از جمله این فعالیت هاست.

در ادامه این گزارش، سیدجلال حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه افزود:همچنین ساماندهی پل های عابر پیاده با انجام فعالیت هایی نظیری،نظافت، شست و شو‌،تامین روشنایی‌،مسقف کردن از جمله دیگر فعالیت های حوزه فنی و ترافیک در طرح استقبال از بهار بود.

حسینی اظهار داشت:در این حوزه همچنین اقداماتی در جهت روان سازی و سهولت در تردد نظیر همسطح سازی،‌رفع مانع فیزیکی،‌جمع آوری رفیوژ میانی،‌نصب تابلو، خط کشی، مرمت و نصب گاردریل با پیشرفت بسیار خوبی به اجرا درآمده است.

سیداحمد صفوی شهردار منطقه 15 نیز به اجرای برنامه های طرح استقبال از بهار در حوزه فنی و عمرانی اشاره کرد و یادآور شد:در این راستا بیش از پنج هزار متر مربع لکه گیری و آسفالت ،‌137 مورد همسطح سازی دریچه،‌338 متر مربع ترمیم کفپوش،830 متر طول ترمیم جدول،‌بیش از یک هزار متر مربع ترمیم کف انهار در زمان مقرر و با صددرصد پیشرفت در سطح نواحی هشتگانه منطقه اجرا شده .صفوی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی و فرهنگی یادآور شد،‌دیدار با بیش از 700 خانواده معظم شهدا، نظافت و غبارویی مساجد،‌مقبره شهدای گمنام،‌برگزاری 18 مراسم یاد یار،‌رسیدگی ویژه به وضعیت ایتام و زنان سرپرست خانوار،‌راه اندازی نه بازارچه خود اشتغالی ،‌مرمت و تجهیز 24 دستگاه وسایل بدنسازی، برگزاری25 تور تهران گردی، برپایی 38 ایستگاه شهروندی و تندرستی ،اجرای پنج طرح سفره طبیعت و سامانه نشاط به مناسبت روز طبیعت از جمله فعالیت هایی بود که در این خصوص برگزار شد.

وی خاطرنشان ساخت، در حوزه امور شهری و فضای سبز تمامی فعالیت های پیش بینی شده در ادارات مربوطه اعم از لایروبی و نگهداری مسیل و کانال به میزان تقریبی 76 هزار متر طول،‌شست و شو ،‌ترمیم و رنگ آمیزی المان ها، آذین بندی،‌بازپیرایی سرویسهای بهداشتی ،تامین روشنایی،‌گلکاری،‌توزیع درخت،‌درختچه و شاخه گل،‌ترمیم آبخوری ها‌،و آماده سازی بوستان های سطح محدوده جمعیت روز طبیعت و اجرای فعالیت هایی در زمینه بازیافت گل و گیاه در این ارتباط اجرا شده است.

دهکده سلامت در منطقه 15 برپا شد

همزمان با هفته سلامت و با هدف ارائه خدمات سلامت به شهروندان،‌دهکده سلامت در منطقه 15 برپا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اداره سلامت منطقه با برپاییی دهکده سلامت از تاریخ 18 تا 24 فروردین ماه در قالب شش غرفه شامل ویزیت رایگان و تست BMI ،مشاوره فردی و تست روانشناسی،‌کانون های محلی ،‌جامعه ایمن، خانه اسباب بازی،‌و معرفی اداره سلامت به ارائه خدمات در حوزه سلامت به شهروندان می پردازد.

بنابراین گزارش، برگزاری همایش های مختلف شامل پیاده روی سالمندان،‌پیشگیری از بیماری های ویژه سالمندی با تغذیه سالم،‌ سلامت در سالمندی لذت بردن از سالمندی‌،رازهای سلامت و طول عمر از دیگر برنامه هایی است که از سوی خانه های سلامت برگزار می شود.

خشایار سعادتی فر مسئول واحد سلامت منطقه افزود:برگزاری کلاس ها و کارگاه های مختلف آموزش نظیر میان وعده های مناسب در مدرسه،‌تاثیر میوه در سلامت سالمندان،‌بهداشت دهان و دندان ویژه سالمندان،‌آموزش بازیافت و محیط زیست سالم،‌کرامت اجتماعی و سالمندی و نواختن زنگ سلامت در مدارس از جمله برنامه های اجرایی در این زمینه است.

سعادتی فر ادامه داد:اجرای سه نمایش میدانی و موضوع های سالمندی و زندگی سالم در سطح میادین اصلی،‌پارکها‌،و اماکن عمومی ،‌تهیه و توزیع اقلام آموزشی شامل بروشور،‌CD و کتابچه،‌ارسال پیامک برای اعضای کانون های حوزه سلامت و شهروندان،‌اطلاع رسانی عمومی و تبلیغات شهری نیز از دیگر فعالیت های اداره سلامت در حوزه سلامت خواهد بود.

در پایان ابوالفضل رفیعی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 خاطرنشان ساخت:دیدار با سالمندان کهریزک ،‌عیادت از بیماران و سالمندان بیمار کانون جهاندیدگان،‌تجلیل از سالمندان موفق کانون های سالمندان و سالمندان فعال محلات،‌برگزاری ایستگاههای سلامت و معاینه و مشاوره پزشکی،‌برپایی اردوهای تفریحی و زیارتی و برگزاری مسابقات ورزشی ویژه سالمندان نیز در طول هفته سلامت انجام خواهد شد.

آراستگی محیط شهری سرلوحه اقدامات منطقه 15 تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طراوت و شادابی که شهروندان به اقتضای فرارسیدن بهار انتظار دارند باید در طرح استقبال از بهار مورد توجه جدی قرار گیرد و در این راستا رفت و روب، نظافت و شستشو،رفع سد معبر،‌رنگ آمیزی،‌و کارهای شاخص برای هر حوزه شهرداری پیش بینی و اجرایی شده است. در همین راستا بهروز رضایی قائم مقام شهردار منطقه 15 یادآور شد:در کنار این فعالیت ها،‌طرح های ترافیکی،‌عمرانی،‌و خدماتی که مربوط به طرح عدم توقف طرح های عمرانی در ایام تعطیلات رسیدگی به فضای سبز‌،وحدت رویه در حصار کشی محوطه اطراف پروژه ها و کارگاه ها در این ایام منظر قرار گیرد.

وی گفت:با توجه به رویکرد مسجد محوری و نقش و جایگاه ویژه ای که مساجد و خانوادههای معظم شهدا، به عنوان پایگاه های مردمی دارند ضرورت دارد که شهرداران نواحی حضور در مساجد و دیدار با نمازگزاران و بازدید از خانواده های معظم شهدا را در طول سال و به ویژه این ایام در سرلوحه امور قرار داده و از این مهم غافل نشوند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار