همزمان با فرا رسیدن بهار بیش از 100 مسجد محدوده منطقه 15 غبار روبی شد


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با برنامه های مختلفی در حوزه اجتماعی و فرهنگی در راستای اجرای طرح یاد شده پیش بینی شده بود که از جمله آنها می توان به دیدار با بیش از 700 خانواده معظم شهدا در هفته پایانی سال و رسیدگی ویژه به ایتام ، فرزندان خانواده های محروم و بانوان سرپرست خانوار در امور تحصیل و برگزاری تور گردشگری اشاره کرد.
در ادامه ساسان مسعودی معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 15 با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی گفت: حوزه فضای سبز در این ارتباط نسبت به اجرای 32 برنامه دوست سبز به مناسبت روز درختکاری با هماهنگی حوزه معاونت امور شهری و فضای سبز و کاشت نهال توسط دانش آموزان مدارس و کودکان و برگزاری جشنواره ورزشی به همین مناسبت اقدام کرده است.
در همین راستا ابوالفضل رفیعی معاون اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه خاطر نشان ساخت: برگزاری 42 مسابقه ورزشی، تفریحی و خانوادگی در سطح محلات در رشته های مختلف ، اجرای 25 تور تهران گردی، اجرای فوق العاده طرح هبه به تعداد 226 مورد از دیگر برنامه های اجرایی است.
رفیعی گفت: راه اندازی بازار خود اشتغالی شب عید ویژه کار آفرینان و برگزاری 18 مراسم یاد یار به مناسبت پنج شنبه آخر سال از جمله برنامه های پیش بینی شده در حوزه اجتماعی و فرهنگی به مناسبت طرح استقبال از بهار است.
مسئول واحد ساماندهی نیز اظهار داشت: از دیگر برنامه های این حوزه می توان به توسعه و تکمیل طرح های دیواری و نصب پلاکاردها و بنرهای فرهنگی، ارسال پنج هزار عکس از تهران قدیم به نمایشگاه، اجرای تور تهران گردی، تعمیر و تجهیز وسایل بدن سازی موجود در پارکهای منطقه از اقدامات واحد ساماندهی منطقه است.
در پایان یادآور شد: جمع آوری متکدیان، کارتن خواب ها و معتادان پر خطر، اطلاع رسانی و ارائه خدمات به مسافرین در ورودی و خروجی شهر، برپایی 37 ایستگاه شهروندی و تندرستی، هدایت مراسم سه شنبه آخر سال با هماهنگی حوزه های مربوطه و تهیه و توزیع بروشورهای آموزش شهروندی اشاره کرد.
*تجهیزات راهی مساجد شد
براساس تاکیدات شهردار تهران به عمران و تجهیز مساجد و توجه ویژه به مراکز مذهبی اقدام به تجهیز 40 مسجد سطح محدوده منطقه 15 شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این اقدام در راستای توجه ویژه مدیریت ارشد شهرداری تهران به توسعه و ترویج فرهنگ مسجد محوری و توسعه و ترویج دین کمک به عمران و تجهیز مساجد در دستور کار منطقه قرار گرفته است.
در همین راستا ارسلان رمضانی جانشین معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه یادآور شد: حدود شش میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار جهت عمران مساجد شامل توسعه سرویس های بهداشتی، کف سازی، نما سازی، رنگ آمیزی در نظر گرفته شده است.
رمضانی اظهار داشت: همچنین تجهیز مساجد نظیر تهیه فرش، سیستم گرمایشی و همچنین سرمایشی کتابخانه ها تهیه شده است که با تعاملات لازم و هماهنگی به عمل آمده با ائمه جماعات و هیات امنای مساجد و براساس دستور العمل های ابلاغی به منطقه این اقدام انجام و براساس اعلام نیاز مساجد و بررسی هایی که انجام می شود در سایر مساجد نیز اجرایی می شود.
علی مرادی مسئول امور مساجد منطقه نیز افزود: همچنین در راستای تحقق سیاست مدیریت ارشد شهرداری تهران مبنی بر توسعه فرهنگ مسجد محوری و به منظور برقراری تعاملات لازم و همکاری جهت اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد تاکنون مبلغی حدود پنج میلیارد ریال در قالب طرح های مشارکتی به مساجد تحویل شده تا در برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی، اعیاد و شهادت ها و موضوعات قرآنی هزینه شود .
مرادی خاطر نشان ساخت: عملیات احداث مسجد مقدس نیز به عنوان یک مسجد شاخص در سطح شهر تهران و یکی از پروژه های مهم مذهبی در خیابان شوش، خ شهرزاد و شهرک سجادیه منطقه آغاز شد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار