دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها در استراتژی جدیدي كه دارند در پي ایجاد یک حلقه دفاع موشکی از ترکیه تا عراق و خلیج فارس بوده و به دنبال اهداف مهمي از اين امر هستند و مهم ترين هدف آنها از ایجاد این سپر دفاع موشکی، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشكر سید یحیی صفوی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران با اشاره به سپر دفاعی موشکی خلیج فارس، گفت: آمریکایی‌ها در استراتژی جدیدي كه دارند در پي ایجاد یک حلقه دفاع موشکی از ترکیه تا عراق و خلیج فارس بوده و به دنبال اهداف مهمي از اين امر هستند.

وي امنیت اسرائیل را دستور کار همه رؤساي جمهور آمریکا دانست و افزود: مهم ترين هدف آمریکايي ها از ایجاد این سپر دفاع موشکی، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است.

سرلشكر صفوي ادامه داد: از سوي دیگر، آمریکا قصد دارد با فروش اینگونه تسلیحات نظامی به كشورهاي حاشيه خليج فارس درآمد ميلياردها دلاري اين كشورها كه از فروش نفت به دست آورده اند را تصاحب كند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا جنوب خلیج‌ فارس را انبار اسلحه آمریکا، اروپا و حتی توصيف كرد و گفت: به دليل اينكه آمریکا پایگاه‌های متعددی در منطقه دارد می‌خواهد به وسيله کشورهای عربی، هزينه این پایگاه‌ها را تأمين و با ایجاد سپر موشکی از آنها در مقابله با ایران حفاظت کند.

سرلشكر صفوي با تأكيد بر اينكه ایران قصد حمله به هیچ يك از این کشورها را ندارد، تصريح كرد: استراتژی جمهوري اسلامي ايران دفاعی است و ما این سپر موشکی را تهدیدی علیه خود، روسیه و همه کشورهایی می‌دانیم که در مقابل آمریکا قرار دارند.

وي با اشاره به اينكه این سپر دفاع موشکی بخشی از طرح جامع سیاسی - امنیتی - نظامی آمریکا در منطقه است، اين طرح را شكست خورده خواند و ابراز اميدواري كرد كه کشورهای جنوب خلیج فارس، نگاه عمیق‌تری به اینگونه مسائل داشته باشند./ش3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار