عظیم قیچی ساز کوهنورد پرافتخار آذربایجان شرقی در کمپ 2 قله آناپورنا مستقر شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، به نقل از روابط عمومی اداره ورزش وجوانان استان، عظیم قیچی ساز کوهنورد پرافتخار آذربایجان شرقی که ۱۰ فرودین ماه سال جاری با هلی کوپتر وارد بیس کمپ آناپورنا به ارتفاع ۴۱۵۰ متر شده بود پس از استراحت و هوایی در کمپ ۱ به ارتفاع ۵۰۰۰ متر به کمپ ۲ به ارتفاع ۵۷۰۰ متر صعود و پس از هموایی در کمپ ۲ به بیس کمپ بازگشته و در حال استراحت می باشد تا در روزهای آتی بسمت کمپ ۳ به ارتفاع ۷۳۵۰ متر حرکت کند .

 قیچی ساز در تماس تلفنی اظهار داشت: برف در حال باریدن است و منتظر مساعد شدن هوا هستیم تا بسمت کمپ ۳ به ارتفاع ۷۳۵۰ متر حرکت کند.

عظیم قیچی ساز به همراه تیم ملی کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران از 13 اسفند الی 30 اردیبهشت ماه 91 به قله 8091 متری آناپورنا رشته کوه هیمالیا عازم نپال شده است.

عظیم قیچی ساز کوهنورد پرافتخار آذربایجان شرقی با صعود به قله گاشربروم یک رکورد صعود به بیشترین قلل بالای هشت هزار متر دنیا را در عرض 4 ماه به نام خود ثبت کرده است.

گفتنی است عظیم قیچی ساز این قهرمان ملی و کوهنورد شایسته تبریزی با صعود به این قله موفق شد یک رکورد جهانی بی نظیر را به ثبت رسانده و بعنوان اولین کوهنورد بتواند در عرض 4 ماه سه قله بالای 8000 متری جهان را فتح و نام خود را در تاریخ به ثبت برساند./س


                                                                    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.