توجه به تئاتر استان‌ها و شهرستان‌ها به عنوان يك ضرورت در اعتلاي تئاتر كشور بايد به عنوان يكي از مهمترين اولويت‌ها مركز هنرهاي نمايشي قرار بگيرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛توديع سعيد كشن فلاح،مدير سابق مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري و معارفه "رحمت اميني" به عنوان مدير جديد اين مركز كه امروز در تماشاخانه مهر حوزه هنري برگزار شد،محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري ضمن تبريك روز هنر انقلاب اسلامي گفت:حوزه هنري تعداد زيادي از شهيدان را به انقلاب اسلامي تقديم كرده است. بنابراين حوزه به همه شهيدان به ويژه شهيد آويني كه در فضاي حوزه تنفس كردند افتخار مي‌كند.
مومني شريف ادامه داد:روز هنر انقلاب اسلامي فرصتي مناسب براي تشكر از هنرمنداني است كه عمر خود را در راه اعتلاي هنر انقلابي كشور سپري كردند.
وي افزود:سعيد كشن‌فلاح يكي از اساتيدي است كه عمر خود را در سنگرهاي مختلف در دفاع از انديشه‌هاي متعالي صرف كرده است وي از جانبازان عرصه هنر، توليد و مديريت آن است.
وي ادامه داد:"كشن فلاح" زمينه‌هاي يك جهش اساسي در عرصه‌هنرهاي نمايشي را در حوزه هنري فراهم كرده است كه اميدواريم رحمت اميني كه داراي هيچ‌گونه فاصله‌اي با انديشه‌هاي ما نيست،راه او را به طور كامل ادامه دهند.
رئيس حوزه هنري درخصوص انتظارات حوزه هنري از عملكرد مركز هنرهاي نمايشي در دوره مديريت رحمت اميني اظهارداشت:انتظار داريم در اين دوره شاهد توليدات نمايشي پرمخاطبي كه به لحاظ زماني قابليت اجرا در سال‌هاي متعدد را دانسته باشد، باشيم.
وي ادامه داد:توجه به تئاتر استان و شهرستان‌ها و همچنين توجه به تئاتر كودك و نوجوان بايد در اولويت‌كارهاي مركز هنرهاي نمايشي قرار بگيرد.
مومني شريف تصريح كرد:همچنين انتظار داريم در اين بخش توجه ويژه‌اي به آموزش به ويژه درچهارچوب سياست‌هاي معاونت آموزشي حوزه هنري شود.
همچنين؛ در ادامه اين مراسم سعيد كشن فلاح،مدير سابق مركز هنرهاي نمايشي گفت:من به عنوان عضو كوچكي از حوزه هنري اين مركز را خانه اول و آخر هنري خود مي‌دانم؛چرا كه حوزه پايگاه اصلي هنر انقلاب اسلامي است.
وي ادامه داد:من به عنوان عضوي از اين مجموعه تا زماني كه برپا باشم از حوزه توديع نخواهم كردو حتي اگر مسئوليتي را نيز در آن نداشته باشم به عنوان يك تماشاگر در حوزه حضور پيدا مي‌كنم.
حسين مسافر آستانه،مشاور هنري معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه اين مراسم گفت:حوزه هنري سرمنشأ ايجاد تحول فكري درهنر كشور است و در واقع اين مركز نگاه هنرمندان ما را نسبت به تعاريف مرسوم هنري در جهان متحول و متناسب با شرايط اسلامي تغيير داد.
مسافر آستانه تصريح كرد:"كشن فلاح" يكي از افرادي است كه به صورت قابت قدم و به رغم بي‌مهري‌هاي فراوان در دوره‌هاي مديريتي پيوند خود را با حوزه‌ خدشه‌دار نكرده است.
وي افزود:من و تمامي شاگردان "كشن فلاح "،معرفت چگونه ديدن و اخلاق هنري را از او آموختيم .
رحمت اميني مدير مركز هنرهاي نمايشي در مراسم معارفه خود در توضيح برنامه‌هاي خود براي اين مركز گفت:من به درخواست دكتر كشن فلاح وارد مركز هنرهاي نمايش شدم و به كمك ايشان مطالعاتي را درحوزه‌ پژوهش و تئاتر كودك انجام داديم، من ادامه دهنده مسيري هستم كه ايشان برنامه‌ريزي كرده‌اند.
وي افزود:ما همچنان از راهنمايي‌هاي استاد "كشن فلاح" به عنوان مشاور عالي درمركز هنرهاي نمايشي استفاده خواهيم كرد و تمامي برنامه‌ريزي‌هاي ما در اين مركز بر اساس پايبندي به سياست‌هاي حوزه هنري صورت خواهد گرفت.
اميني اظهارداشت:توجه به فعاليت‌هاي استاني،تئاتر كودك و نوجوان و تبديل "تئاتر ماه "به يكي از مهمترين جشنواره‌هاي تئاتري كشور در اولويت‌هاي كاري ما در مركز هنرهاي نمايشي قرار خواهد گرفت.
شايان ذكر است؛"محسن مومني شريف" در طي حكمي سعيد كشن فلاح را به عنوان مشاور هنري خود در حوزه هنري برگزيد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار