در بازه زمانی ۲۷ تیر تا تا پنجم مرداد، اخبار مختلفی پیرامون رسانه ملی، بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

از جمله اخباری که طی هفته گذشته به‌خوبی دیده شد به گفت‌وگوی ایرج طهماسب با اکبر نبوی در مجله تصویری «قاف» بازمی‌گردد؛ او در بخشی از این مصاحبه گفته بود: «غیر از مسئله مالی، تلویزیون الآن خوب شده است. بقیه چیز‌ها خیلی خوب است و کافی است ذوق و سلیقه داشته باشید و راه‌های خوبی از نظر اجرایی در کار شما وجود داشته باشد. آنها هم می‌پسندند. بعید می‌دانم مدیران تلویزیون بخواهند سریال بد بسازند. کار کردن در تلویزیون نسبت به سایر پلتفرم‌ها آزادتر است. در پلتفرم‌ها کسی که ممیز است کمی می‌ترسد. به آنها می‌گفتیم تلویزیون اینها را پخش کرده، ولی قدری با تردید کار می‌شد. اما تلویزیون الآن بهتر است. نمی‌دانم چرا اینقدر خوب شدند.»

اظهارات ایرج طهماسب زمینه پرسشی از سوی خبرنگاران از رئیس رسانه ملی را در حاشیه بازدید از مجموعه نمایشی «طوبی» فراهم کرد و او در این باره گفت: «آقای طهماسب جزو سرمایه‌های ارزشمند تلویزیون است و مجموعه اخیر «مهمانی» نیز با استقبال خوبی مواجه شد. تلویزیون خانه آقای طهماسب است و ما در کنارش کمک می‌کنیم تا کار‌های خوبی، چون «مهمانی» بیشتر و بهتر تولید شوند. بار‌ها اعلام کرده‌ام که درِ تلویزیون بر روی همه هنرمندان باز است و از تولید آثار خوب استقبال می‌کنیم.»

روزنامه شهروند نیز طی گزارشی که با عنوان «گزارش «شهروند» درباره راهبرد جدید صداوسیما برای بازگشت به روز‌های موفقیت / سلبریتی‌ها در مسیر بازگشت به تلویزیون!» درباره برخی ویژند‌های تلویزیون نوشت. در بخشی مقدمه این گزارش آمده است: «شایعاتی که به تازگی در فضای مجازی و حتی برخی از شبکه‌های رسمی خبری منتشر شده، حکایت از این می‌کنند که به زودی شاهد چرخشی آشکار در روند حرکتی صداوسیما خواهیم بود. بازگشت چهره‌هایی مانند مهران مدیری، رامبد جوان، سروش صحت، احسان علیخانی، فرزاد حسنی و البته سریالی، چون «پایتخت» را- که با هر متر و معیاری یکی از انگشت‌شمار سریال‌های موفق تلویزیون در دو دهه اخیر بوده- جلوه‌هایی از این تغییر می‌توان ارزیابی کرد.»

درگذشت سعید راد، بازیگر پیش‌کسوت تلویزیون و سینما نیز سهم مهمی از اخبار رسانه‌ها را در حوزه فرهنگ و هنر به خود اختصاص داده بود. علاوه‌براین رسانه‌ها به‌طور گسترده به آخرین وضعیت ساخت سریال سلمان فارسی پرداختند با این مضمون که تصویربرداری فصل دوم سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری به‌زودی آغاز می‌شود و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده پخش این سریال تاریخی قرار است سال ۱۴۰۵ به آنتن تلویزیون برسد.

آخرین جلسه هیئت دولت نیز در روز چهارشنبه، سوم مرداد برگزار شد؛ رئیس سازمان صداوسیما در این جلسه برخی سرفصل‌های مهم تعامل و همکاری رسانه ملی و دولت را مرور کرد. به گفته دکتر جبلی «حضور اعضای دولت در شش ماهه سال ۱۴۰۰ در شبکه‌های صدا و سیما ۱۴۰۸ ساعت، در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۹۷ ساعت و ۲۱۰۶ ساعت در سال ۱۴۰۲ بود. ۳۱ برنامه صف اول روزانه به مدت یک ساعت در اختیار دولتمردان قرار گرفت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
پول رفتن به کانادا و..... رو کم آودند بخاطر مردم همه بهانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
توهین به کودکان غزه چی؟
Italy
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
عالیه آقا عالییییییی..با همین فرمون غرق در توهم برید جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
شما برو همون بی بی سی ات را ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
شما هم بشین اوشین با برنج و تربچه ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
هرآنچه خواستند و در توان داشتند دروغ گفتند و برانگیختند و به ارزش ها و آرمان ها اهانت کردند و باز برای کسب درآمدهای نجومی از صدا و سیما و البته با رمز «بخاطر مردم»! خواهند آمد. و برخی از آنها با دلقک بازی هایی بنام «طنز»!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
احسنت چه تحلیل جالبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
فقط کلاه قرمزی و پسر خاله.هیج برنامه دیگه از ایشون به این دو تا نمیرسه
آخرین اخبار