هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا بستر دسترسی به اینترنت با سرعت بالا فراهم است و پیش بینی می شود که تقاضا برای دسترسی به اطلاعات با سرعت بالا هر روز افزایش پیدا کند.

دکتر علی اکبر جلالی، نظیریه پرداز موج چهارم با بیان اینکه بازار جدیدی در حوزه زیر ساخت دسترسی به اینترنت با سرعت بالا در جهان بوجود آمده است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین فناوری در این خانواده دسترسی فیبر نوری به منازل است و تاکنون در ایران بیشتر مردم از طریق شماره گیری (دایال آپ) و یا از طریق مودم های ADSL با سرعت های محدود به اینترنت متصل می شوند.

وی افزود: تعداد کسانی که به همین امکانات دسترسی دارند نیز محدود بوده و همراه کاربران در ایران از سرعت دسترسی به اطلاعات شکایت دارند.

دکتر جلالی اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی پروژه انتقال فیبر نوری به منازل توسعه دسترسی توسط فبیر نوری می تواند نیازهای کاربران را برای دریافت اطلاعات با کیفیت بالا فراهم کند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امید است کاربران اینترنت در ایران از طریق شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به فیبر نوری با کیفیت بالا و در حد قابل قبول و در سطوح استاندارد جهانی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار