استاندار آذربایجان شرقی گفت: سفرهیات اقتصادی استان به كشورهای بلاروس و گرجستان موجب حضور فعال ایران در اروپا به خصوص شرق این قاره و تقویت روابط بین الملل خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز ، بیگی امروز در نشست هماهنگی سفر این هیات به بلاروس و گرجستان گفت: این كشورها انگیزه همكاری بالایی با جمهوری اسلامی دارند و زمینه های همكاری فراوانی نیز وجود دارد.

 وی با اشاره به اهداف نظام سلطه در تحریم ایران، گفت: این سفرهای هدفمند اقتصادی نظام سلطه را در رسیدن به اهداف خود ناكام و توسعه ارتباطات اقتصادی، تجاری و بازرگانی منطقه ای و بین المللی را فراهم می كند.

 وی، با اشاره به اینكه معاون برنامه ریزی وزارت كشور نیز در این سفر هیات را همراهی خواهد كرد، گفت: امكان ارتباط با وزارت كشور بلاروس نیز در این سفر وجود دارد، ولی مذاكرات در زمینه های مختلف از جمله معدنی، تجهیزات معدنی، ارتباط با مراكز دانشگاهی، تجهیزات مخابراتی، خدمات فنی و مهندسی، چوب و لاستیك، آسانسور، خانه های پیش ساخته، تولیدات و محصولات لبنی و شیر خشك خواهد بود.

 نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی شركت در همایش اقتصادی ایران و بلاروس در این كشور را از دیگر برنامه های این هیات عنوان كرد و گفت: بستر خواهرخواندگی تبریز با یكی از شهرهای مهم بلاروس فراهم می شود كه شورای اسلامی تبریز باید از این فرصت و بستر و همچنین فرصت های قبل كه با شهرهای مختلف خواهر خواندگی ایجاد شده به خوبی استفاده لازم را ببرد.

بیگی با بیان اینكه قبل از سفر به بلاروس، هیات یاد شده ابتدا از طریق فرودگاه تبریز به تفلیس، پایتخت گرجستان نیز سفر می كند، اظهار كرد: در این كشور نیز دیدار با سفیر ایران و نماینده مجلس گرجستان، سرمایه گذاران ایرانی و گرجی و در نظر گرفته شده است.

وی گرجستان را به دلیل موقعیت و فاصله جغرافیایی نسبت به ایران مقرون به صرفه دانست و این بستر را محل مناسبی برای تبادلات مختلف اقتصادی و تجاری عنوان كرد.

 هیات اقتصادی آذربایجان شرقی را در سفر به كشورهای بلاروس و گرجستان، استاندار به عنوان سرپرست، معاون وزارت كشور، نماینده شورای اسلامی شهرتبریز، 10 نفر از مدیران دولتی، 25 نفر از بخش خصوصی در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری و بازرگانی و دو نفر خبرنگار همراهی خواهند كرد. این سفر پنج روزه خواهد بود و طی آن هیات افتصادی استان دو روز در گرجستان و سه روز در بلاروس اقامت خواهد داشت./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.