معاونت سياسي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه اصفهان گفت: با توجه به نزديکي انتخابات رياست جمهوري آمريکا و فشارهايي كه از سوي رقبا به دولت اوباما وارد مي‌شود، وي مي خواهد شکست ايران در مسائل هسته‌اي را به عنوان برگ برنده دولت مطرح کند.

مهران شهبازي معاونت سياسي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه اصفهان درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بااشاره به برخورد گروه 1+5 با مسئله هسته‌اي ايران و موضع جمهوري اسلامي در اين مذاکرات اظهارداشت: غرب خصوصا آمريكا بااعمال فشار تحريم‌ها بر ايران سعي در كاهش مشاركت مردم در انتخابات داشت كه به عنوان برگ برنده از آن استفاده كند.

وي گفت: با تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران شاهد افزايش قيمت نفت و بنزين در كشورهاي اروپايي-آمريكايي بوديم كه آمريكا براي كاهش شار بر كشورهاي اروپايي بسياري از آنان را از تحريم كردن خريد نفت از ايران معاف كرد.

شهبازي به تلاش دولت آمريكا براي خاتمه به بحث هسته اي ايران اشاره كرد و گفت: با توجه به فشارهايي كه از سوي رقبا به دولت آمريكا با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري آمريكا وارد هست سعي بر اتمام بحث مسائل هسته‌اي ايران را دارند كه به عنوان يك برگ برنده از آن استفاده كنند.

اين فعال دانشجويي به شرايط ايران هم اشاره داشت و عنوان كرد: پيروزي‌هاي ايران در مشاركت مردم در انتخابات مجلس و مقاومت در برابر تحريم‌هاي اقتصادي غرب قابل توجه هست.

وي ادامه داد: ايران بايد آمادگي لازم را براي مقابله با شرايط مختلف هسته اي را داشته باشد و از فرصت پيش‌آمده مذاكره ديپلماتيك نهايت استفاده را ببرد.

معاونت سياسي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل اصفهان بيان كرد: ايران در مذاكره استانبول بايد به دفاع از پيروزي‌هاي خود و دفع تحريمها و تهديدها بپردازد. هدف غرب از مذاكره با ايران فراهم كردن مقدمات لازم براي پياده كرن برنامه‌هاي بعدي خود در قبال مسئله هسته‌اي ايران است.

وي در ادامه گفت: يكي ديگر از شروط غرب در مورد مسئله هسته‌اي،‌تحويل 20 درصدي سوخت هسته اي به آنان هست كه قبول اين شرط از سوي ايران خيلي ضعيف است.

مهران شهبازي افزود: ايران از اهداف و شروط غرب به خوبي آگاه هست و سعي در حل اين مسئله را داشته باشد و اصلا نبايد درمذاكره با غرب عقب‌نشيني كند چرا كه عقب نشيني در درازمدت براي ايران نتيجه‌بخش نيست.

وي در پايان اذعان داشت: درمذاكره بين ايران و تركيه و برزيل، كشور ايران تفاهم‌نامه را مبني بر تحويل 20 درصدي سوخت هسته‌اي به غرب را قبول نداشت كه در اين شرايط هم در مذاكره با 1+5 نبايد تسليم خواسته‌هاي غرب شد و عقب‌نشيني كرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار