نیکزاد گفت :امسال ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی در کشور به پایان می رسد

به گزارش باشگاه خبرنگاران كرمانشاه علی نیکزاد که در سفر به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به این سئوال که امسال چه تعداد واحد مسکن مهر در کشور افتتاح می شود، اظهار داشت: امسال ساخت یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر شهری در بخش های مختلف و 300 هزار واحد مسکن روستایی در کشور به اتمام می رسد.

وی با ارائه آماری از وضعیت ساخت مسکن در کشور طی فعالیت دولت نهم و دهم، گفت: ابتدای دولت احمدی نژاد در کشور چهار میلیون و 438 هزار واحد مسکن روستایی وجود داشت و ساخت یک میلیون و 610 هزار واحد دیگر در دولت نهم و دهم شروع شد که تاکنون یک میلیون و 110 هزار واحد آن واگذار شده و 300 هزار واحد آن تا پایان امسال و 200 هزار واحد دیگر نیز سال آینده به اتمام می رسد.

نیکزاد گفت: این آمارها نشان می دهد 37 درصد مسکن های روستایی کشور در دولت نهم و دهم احداث شده است.
وی ادامه داد: در بخش مسکن شهری نیز تا ابتدای دولت نهم یازده میلیون و 431 هزار واحد مسکونی شهری در کشور داشتیم و در دولت دکتر احمدی نژاد ساخت دو میلیون و 500 هزار واحد دیگر شروع شده که تاکنون 400 هزار واحد آن تحویل شده و مردم در آنها اسکان دارند.

وی افزود: امسال نیز یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی شهری دیگر افتتاح می شود که شامل 120 هزار واحد بافت فرسوده، 180 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، 300 هزار واحد در شهرهای جدید و 600 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت است.

نیکزاد ادامه داد: مابقی واحدها نیز در شش ماهه اول سال آینده افتتاح می شوند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این آمارها نشان می دهد 22 درصد واحدهای مسکونی شهری موجود کشور در دولت احمدی نژاد ساخته شده است.

وی افزود: این آمارها بجز واحدهای مسکونی است که در شهرها توسط خود مردم احداث شده و یا در روستاها بر اثر حوادث از بین رفته و بنیاد مسکن آنها را احیا کرده است.

نیکزاد با بیان اینکه امسال سال شکوفایی و افتتاح های انبوه مسکن مهر در کشور است، گفت: هدف گذاری شده در آخر عمر دولت دهم عرضه مسکن را به تقاضا نزدیک کنیم و مشکل مسکن نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن مهر جز غرور ملی ما شده، گفت: امروز مدعی هستیم که می توانیم در زمان کوتاه و با کیفیت مناسب در کشورهای منطقه مسکن بسازیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت بازار مسکن، گفت: غیر از تهران در دیگر شهرها قیمت مسکن چندان افزایش نیافته که با تثبیت قیمت دلار، قیمت مسکن هم به قیمت های گذشته برمی گردد./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.