سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به آخرین نشست خبری خود، گفت: بعضي از تيترهايي که تعدادي از روزنامه‌ها درج کرده بودند، خلاف واقع بوده و صحت نداشته است.

 

به گزارش حوزه قضایی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه، حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه ای، اظهار داشت: مکرراً در نشست‌هاي خبري توصيه مي‌شود که رسانه‌ها با دقت و امانت‌داري و با احساس مسئوليت نسبت به انعکاس اخبار اقدام کنند.

محسني اژه ای افزود: ترديدي نيست که انعکاس درست و صحيح اخبار موجب افزايش اطلاعات عمومي مي‌شود و اگر عکس آنها صورت گيرد چه بسا موجب تنش و تشويش اذهان عمومي و بي‌اعتمادي به رسانه و اسباب زحمت براي مسئولين رسانه‌ شود.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: در نشست اخير خبري نيز به رسانه‌ها توصيه شد، که مطالب را به درستي دريافت و انعکاس دهند و به اصحاب رسانه‌ بارها تأکيد شده است که چنانچه ابهامي دارند، سوال کنند که توضيح لازم داده شود.

دادستان کل کشور با اشاره به تيتر مطالب برخي روزنامه‌ها و انعکاس نشست اخير خبري خود اظهار داشت: بعضي از تيترهايي که تعدادي از روزنامه‌ها درج کرده بودند خلاف واقع بوده و چنين مطالبي اصلاً صحت نداشته و بيان نشده بود.

حجت الاسلام و المسلمين محسني‌اژه ای بيان داشت: اين‌گونه تيترها و اخبار هم براي مردم و هم براي رسانه موجب زحمت مي‌شود.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: با تيتر درشت عکس انداخته‌اند که : «حکم زندان جوانفکر، بقايي و فائزه هاشمي اجرا مي‌شود» البته اين مطلب را که اين افراد زنداني مي‌شوند از قول بنده نگفته‌اند، است و در کنار متن هم آورده‌اند «چند معاون وزير به زودي محاکمه مي‌شوند» وقتي مخاطب مطلب را مي‌خواند برداشت او از خبر اينگونه است که همه اين مطالب مربوط به بنده است.

وي با اشاره به پرونده بقايي اظهار داشت: «آقاي بقايي پرونده کيفري ندارد تا حکم زندان اجرا شود» بنابراين مطلب کاملاً خلاف است و اگر آن فرد درصدد شکايت برآيد مي‌تواند از اين روزنامه شکايت کند و متأسفانه خبر به گونه‌اي انعکاس يافته که انگار از سوي من نقل قول شده است.

سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به روزنامه ديگري گفت: در تيتر اين روزنامه آمده است: «محاکمه چند معاون وزير در ارتباط با اختلاس» و متأسفانه بازهم به صورت خلاف انتشار يافته است.

وي افزود: به طور دائم در نشست‌هاي خبري تأکيد کرده‌ام در اين پرونده اصلاً تاکنون بازپرس از ابتدا تا به امروز اتهام اختلاس را به فردي تفهيم نکرده است و به تعدادي از متهمين عنوان «اخلال در نظام اقتصادي کشور» و يا مشابه آن تفهيم شده است.

حجت الاسلام محسني اژه ای افزود: در بيان بنده چند معاون وزير مطرح نشده است و در پاسخ به آن خبرنگار گفته شد؛ از همين 32 متهمي که کيفرخواست براي آنان صادر شده است، برخي از آنها معاون وزير هستند و موضوع اختلاس هم اصلاً در نشست اخير بيان نشده است.

سخنگوي قوه قضاييه تأکيد کرد: از رسانه‌ها مي‌خواهم در انعکاس مطالب دقت لازم را داشته باشند و با تيترهاي غيرواقع موجب تشويش و حيرت اذهان عمومي نشوند که نياز به توضيحات بعدي باشد.

وي با اين توضيح که نسبت به اين مطالب مي‌شود شکايت کرد، گفت: چنانچه فردي که از او در برخي رسانه‌ها نام برده شده است، بخواهد، مي‌تواند شکايت کند.

دادستان کل کشور با اشاره به پرونده بقايي گفت: اين پرونده کيفري نيست، موضوعي در ديوان عدالت اداري است و سير قانوني خود را طي مي‌کند، بنابراین مطلقاً بحث کيفري و اجراي زندان در آن مطرح نيست.

/ش4

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار