مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه افزون بر 5 میلیون شاخه گل در این استان تولید و روانه بازار می‏شود.

به گزارش گروه استن هاي باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا منصوری امروز در شهرکرد، اظهار داشت: با زیر کشت پنج هکتار از اراضی این استان به کشت و پرورش گل‌های زینتی سالانه افزون بر 5 میلیون شاخه گل در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.

وی با بیان اینکه گل‌های زینتی پرورشی این استان در مقایسه با تولیدات سایر استان‌های کشور از مرغوبیت بالایی برخوردار است، گفت: با توسعه هر یک هزار مترمربع یک فرصتی شغلی در این بخش ویژه افراد جویای کار در این استان فراهم خواهد شد.

منصوری ادامه داد: بر همین اساس با زیر کشت هر یک هکتار از اراضی استان به کشت و پرورش گل‌های زینتی زمینه اشتغال برای 10 نفر در این استان فراهم می‎‌شود.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هکتار از اراضی این استان به کشت و پرورش گل‌های زینتی اختصاص داده شده است که این امر زمینه اشتغال برای 50 نفر را در این استان به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

وی از پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی فعالیت در بخش کاشت و پرورش گل‌های زینتی در این استان خبر داد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری به واسطه برخورداری از تنوع آب و هوایی مطلوب و ارتفاع مناسب از سطح دریا ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی در کاشت گل‌های تزئینی دارد که این مسئله در صورت برنامه‌ریزی و حمایت پتانسیل اشتغالزایی خوبی خواهد داشت.

منصوری با اشاره به انواع گل‌های زینتی پرورش داده شده در این استان، گفت: تولید گل‌های زینتی شامل گل آلسترو، گل لی لی یوم، گل رز، گل میخک، گل نرگس، گل گلایول و انواع مختلف دیگر گونه‌های تزئینی در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‎شود./ج1

برچسب ها: گل ، کشاورزی ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.