مدتی است شهرداری تهران، توسعه و تکمیل خطوط دوچرخه سواری با هدف افزایش سرانه ورزشی شهروندان در دستور کار قرار داده است، در این راستا معاونت حمل ونقل ترافیک منطقه 13، از 3 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری از ورودی شرقی متروی کلاهدوز تا اول پارک جنگلی سرخه حصار احداث شده خبر داد که به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،  با بهره برداری از مسیر سه کیلومتری دوچرخه در منطقه 13، طول مسیر دوچرخه سواری به پنج کیلومتر افزایش یافته و شهروندان می توانند از ورودی درب شرقی مترو کلاهدوز تا درب اول پارک جنگلی سرخه حصار دوچرخه سواری کنند.
کامران اخباری، معاون حمل ونقل ترافیک منطقه 13 با اشاره به آماده سازی و احداث سه کیلومتر مسیر دوچرخه گفت: چند دستگاه کانکس دوچرخه خریداری شده که پس از اقدامات اولیه در نقاط مشخص جانمایی و تجهیز می شود به طوری که شهروندان با مراجعه به مکان ، دوچرخه دریافت کرده و از این وسیله جهت سفرهای کوتاه درون شهری و تفریحی استفاده کنند.
وی افزود: پس از جانمایی کانکس های دوچرخه وتجهیز آن ها، عملیات اصلاح هندسی و ایمن سازی مسیر های دوچرخه، نصب تابلو و خط کشی ویژه دوچرخه نیز صورت می گیرد.
 به اعتقاد معاون حمل ونقل ترافیک منطقه 13 ا‌ز آنجا که مسیر احداث شده به درب اول پارک جنگلی سرخه حصار ختم می شود، این خط می تواند مورد استفاده تفریحی مراجعه کنندگان به بوستان قرار گیرد.

*تفریح ، ورزش و دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه  3 کیلومتری دومین مسیری است که برای کاهش آلودگی هوا و افزایش سرانه های ورزشی شهروندان در منطقه 13 احداث شده است پیش از این 2 کیلومتر مسیر دوچرخه در ناحیه سه منطقه 13 احداث شده بود که در حال حاضر بسیاری از شهروندان به واسطه دوچرخه مسیر بین مترو کلاهدوز تا خط سه بی آر تی را طی می کنند.
بوستان پیروزی یکی از محل هایی است که شهروندان به ويژه جوانان برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت با دریافت دوچرخه از کانکس ها دوچرخه سواری می کنند برای اینکه نظرات مردم درمورد توسعه مسیر های دوچرخه جویا شدیم به این پارک محلی و بزرگ در منطقه 13 مراجعه کردیم.
سینا احمدی، ساکن محله شورا نظر خود را در مورد توسعه مسیر های دوچرخه در منطقه 13 این چنین بیان می کند: سیاست جدید شهرداری تهران برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری قابل تقدیر و ارزشمند است منتها لازم است، لاین ویژه دوچرخه سواری گسترش بیشتری در سطح محدوده مناطق تهران داشته باشد.
مونا کمالی دختر نوجوانی که همراه والدین خود برای گردش به پارک آمده، در مورد احداث مسیر دوچرخه توسط شهرداری تهران می گوید:  به نظر من بانوان نیز باید امکان استفاده از دوچرخه را داشته ب اشند و از دیدگاه من زنان نیز به عنوان اعضای جامعه می توانند با رعایت شئونات ا سلامی به ورزش با دوچرخه بپردازند.
 علی سلیمی، یکی از افراد قدیمی محله پیروزی می گوید: با توجه به افزایش حجم وسایل نقلیه موتوری در سال های اخیر، مشکلات جدی در حوزه و ترافیک تهران به وجود آمده که افزایش سهم دوچرخه سواری و پیاده روی می تواند در کاهش حجم ترافیک و مشکلات ناشی از آن موثر باشد.
 وی می افزاید: شهرداری باید تدابیری نیز بیاندیشد تا شهروندان بتوانند با امنیت کل دوچرخه سواری کنند.
*به امید افزایش سهم دوچرخه سواری

 منطقه 13 از جمله مناطق فعالی است که از سال 90 به امر توسعه مسیر دوچرخه پرداخته و برای افزایش سهم دوچرخه سواری تلاش کرده است.
 بر این اساس با فراهم شدن زیر ساخت هاو تامین امکانات می توان به سویی حرکت کرد که در آینده نه چندان دور دوچرخه سهم قابل توجهی از سفرهای شهر را تحت پوشش قرار دهد./ز
برچسب ها: دوچرخه ، شهرداری ، لاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار