یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: با توجه به حجم انبوه جوانان جویای کار، وزیر کار باید به توسعه اشتغال پایدار کمک کند و موافقت وی با ورود کارگران چینی وجاهن قانونی ندارد.

حجت الاسلام سيد ناصر موسوي لارگانی نماينده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در واکنش به دستور وزير کار و  امور اجتماعي مبني براستخدام کارگران چيني اظهار داشت: اين دستور با فرمايشات مقام معظم رهبري در ابتداي سال جاري منافات دارد.

اين عضو کميسيون اقتصادی مجلس، ادامه داد: پيام امسال حمايت از کار و سرمايه ايراني است و ورود کارگران چيني به کشورمان فرصت هاي شغلي مختلف را از جوانان سلب مي کند.

وي تصريح کرد: در شرايط حاضر که بيکاري تبديل به معضل بزرگ اجتماعي براي جوانان تحصيل کرده و جوياي کار شده، اشتغال کارگران چيني در ايران هيچ توجيهي ندارد.

حجت الاسلام موسوي لارگاني با بيان اينکه دولت بايد ترغيب کننده جوانان به اشتغال باشد، اظهار داشت: توسعه اشتغال پايدار و توزيع عادلانه مشاغل از وظايفي است که دولت بايد در راستاي حذف بيکاري دنبال کند.

نماينده مردم فلاورجان تأکيد کرد: مجلس بارها در حمايت از توسعه اشتغال بايد از طرح هايي را به دولت ارائه کرده و همواره حامي اشتغال داخلي بوده است.

اين عضو کميسيون اقتصادي مجلس، خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي با حضور و ماندگاري مهاجرين افغاني در کشور برخورد مي کند و اين در حالي است که وزير کار، کار چيني را به راحتي براي کار به ايران دعوت مي کند./پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار