وزير نيرو از افزايش ظرفيت برق کشور به 65 هزار مگاوات خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از اهواز ، مجيد نامجو ديروز در حاشيه مراسم افتتاح نخستين واحد نيروگاه گتوند عليا  گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته، وضع  برق کشور مطلوب است و مشکلي در اين زمينه  نخواهيم داشت.
وي با بيان اينکه واحد نخست نيروگاه گتوند250 مگاوات برق توليد مي کند، افزود: با افتتاح سه واحد ديگر تا پايان تابستان، بطور  قطع  انرژي برق کشور تامين و امکانات افزايش صادرات براي کشور  فراهم مي شود.
وزير نيرو  از صادرات يک هزار و 200 مگاوات برق به کشور عراق خبر داد و گفت: با همکاري کشور عراق و سوريه در حال برنامه ريزي هستيم که 50 مگاوات برق ايران را نيز به لبنان صادر کنيم.
وي همچنين به سرمايه گذاري کشور ترکيه در ايران اشاره کرد و گفت: قرار است سرمايه گذاران کشور ترکيه با حضور در ايران و ساخت نيروگاه امکان صادرات برق به اين کشور را مهيا کنند.

وزير نيرو در باره  کشاورزي استان خوزستان و کمبود منابع آبي در استان گفت: با سلسله سدهايي که در استان ساخته ايم توانستيم، هشت ميلياد متر مکعب آب را در استان ذخيره کنيم.
وي با بيان اينکه  اين ظرفيت و ذخيره سازي در خوزستان  براي نخستين بار است که صورت مي گيرد  ادامه داد: به منظور حمايت از کشاورزان از هرگونه طرح در بخش تامين آب کشاورزي حمايت مي شود.
نامجو با تاکيد بر اينکه وضع  مصرف آب در بخش کشاورزي زياد است، گفت: در اين زمينه  رئيس جمهور وارد عمل شده و تاکيد کرده با افزايش بهره وري در بخش کشاورزي بايد راندمان از 35 درصد به 75 درصد برسد که به اين ترتيب عمده اي از مشکلات کشاورزان در اين بخش حل خواهد شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.