معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: در برهه کنونی لازم است تا بانوان ایرانی با رعایت حجاب،از خون شهیدان صیانت کنند .

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از سمنان ،  حجت‏ الاسلام حسن فریدون صبح امروز در یادواره شهدای سمنان که در مسجدالرضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: مجاهد فی سبیل‏الله در قرآن اجر عظیمی دارد، ولی رعایت حجاب و عفاف در بانوان اجرش نسبت به مجاهد فی سبیل‏الله بالاتر است، زیرا بانوان با عفت خود خون شهیدان را پایمال نمی‏کنند.

وی افزود: شهدا امروز از کسانی که می‏خواهند با آنان هم‏قطار باشند، درخواست دارند که عفت و پاکدامنی خود را در جامعه حفظ و آن را ترویج کنند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‏های ظهور امام زمان (عج) این است که دین در بین توده‏های عقب‏افتاده جلوه می‏کند، زیرا انسان به دنبال نفس و حکومت طاغوت می‏رود و نه حکومت خدا و این ثابت شده است.

فریدون اظهار داشت: انسان 2 ویژگی دارد که یک ویژگی، مادی و جسمی و ویژگی دیگر، معنوی و روحی است و در ویژگی مادی به نوعی مرکز آرامش مادی و غذای جسم در حقیقت خاک است.

وی تصریح کرد: در ویژگی معنوی، مرکز آرامش و غذای روح، یاد خداست؛ همان‏طور که در قرآن بیان شده است که "الا بذکرالله تطمئن‌القلوب" با یاد خدا انسان آرامش می‏گیرد.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان نیز با اشاره به روزهای ماه رجب و مناسبت‏های آن اظهار داشت: امام باقر (ع) در زمان انقراض امویان و روی کار آمدن عباسیان به خصوص بعد از حادثه خونین کربلا با اقدامات فرهنگی خود، چهره ننگین بنی‏امیه را سیاه کرد.

شیما شهرزاد گفت: با پدیدار شدن مشاجرات سیاسی بر سر حکومت مسلمین و نزاع‏های قومی بین امویان و عباسیان، مسیر تبلیغ اسلام ناب برای آن حضرت در مدت کوتاهی هموار شد.

وی ادامه داد: به سبب عملکرد سخیف و خفقان دوران بنی‏امیه، نفرت مردم از اعمال و کردار امویان زیاد شد و عده‏ زیادی به سوی اهل بیت (ع) هدایت شدند و حقانیت آل علی (ع) بر آنها آشکار شد.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان تصریح کرد: به دلایل متعددی از جمله شکست‏های سابق و خفقان فراوان و کمبود حماسه‏آفرینان، قیام با شمشیر توسط شیعه در این زمان ممکن نبود.

وی افزود: بنابراین، امام باقر(ع) با ارائه هزاران حدیث به توضیح و تبیین معارف اسلامی، قرآنی، فقهی و تفسیری پرداختند و گنجینه بسیار مهمی در دسترس مردم و دانشمندان قرار گرفت. 

شهرزاد بیان داشت: تمام تلاش امام باقر (ع) صرف مبارزه فرهنگی و تبیین و تدوین سنت نبوی و اسلام ناب محمدی (ص) شد.

وی تصریح کرد: از آنجا که وجود امام باقر (ع) با آن هدایت‏ها و معنویات وجودی ضدّ حکومت بود و همواره بنی‏امیه از آل علی (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) خوف داشتند، در صدد اذیت و آزار حضرت برمی‏آمدند.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان تأکید کرد: ائمه معصومین (ع) هیچ‏گاه از اهمیت و تکلیف قیام و انقلاب علیه ظلم و ستم اموی غافل نبودند.

وی با تشریح شیوه‏های فرهنگی امام باقر (ع) گفت: مهم‏ترین نکته‏ای که سیره‏ امام را برجسته می‏سازد، نشر فرهنگ اصیل و تأسیس مکتب جعفری از طریق تدریس و تربیت و گفت‏وگو با صاحبان خرد و اندیشه‏های گوناگون است.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان ادامه داد: نقش امام باقر (ع) در تربیت شاگردان مکتب شیعه و در ترویج علم و تربیت شاگردان شیعی بی‏بدیل و ماندگار است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.