شمارش معکوس برای آغاز پروژه راه آهن تبریز- چشمه ثریا به عنوان چهار پروژه اولویت دار ملی شروع شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز گذشته  به منظور پیگیری طرح اولویت دار و ملی راه آهن تبریز – چشمه ثریا با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد  تا شمارش معکوس برای کلنگ زنی پروژه راه آهن تبریز. به چشمه ثریا و اتصال آن به خط ریلی گارس، آغاز شود.

حسین گروسی در این دیدار تصویب پروژه اتصال ریلی ایران -ترکیه از مسیر منطقه آزاد ماکو و چشمه ثریا به عنوان چهار طرح اولویت دار کشور در شورای امنیت ملی و تصویب مرز چشمه ثریا به عنوان مرز ریلی طرح اتصال ریلی ایران – ترکیه، را جزو برنامه‌های کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: مطالعات این پروژه ملی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با نظارت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام و به پایان رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه مسیر خط ریلی تبریز - مرند - مراکان - یولاگلدی - چشمه ثریا که به عنوان واریانت منتخب این پروژه تعیین شده است اضافه کرد: راه آهن تبریز – چشمه ثریا از نگاه کارشناسان به عنوان یک پروژه مهم و از نگاه دولت به عنوان یکی از چهار پروژه اولویت دار کشور مشخص شده است.

وی افزود: با احداث خط جدید ریلی مذکور، سهم مسافر قابل جذب از این مسیر برابر یک میلون و  ۶۵۲ هزار نفر است و سهم بار قابل جذب برابر ۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تن بار در سال از مسیر منطقه آزاد ماکو خواهد بود؛ بنابراین عامل اصلی توسعه لجستیک و رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد بود.

جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از آمادگی راه آهن کشور برای اجرای این پروژه مهم خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.