آثار خلق شده در كارگاه خرمشهر در جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي سالانه استفاده مي‌شود.

مسعود زنده‌روح كرماني، مدير برگزاري جشنواره‌ها، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر كارگاه آموزش با حضور 75 هنرمند به سرپرستي اساتيد برجسته هنرهاي تجسمي كشورمان در تهران و خرمشهر برگزار شد.

وي گفت‌: در اين كارگاه آموزش آثاري از سوي هنرمندان جوان هنرستان هنرهاي زيبا پسران و دختران با نظارت استاداني چون احمد خليلي فرد، اصغر كفشيان مقدم، عبدالمجيد حسيني راد خلق شد.

زنده روح كرماني اظهار داشت: محور و موضوع آثار خرمشهر و هنرمندان و هنرجويان جوان بر اساس اين موضوع با تركيب بندي و انتخاب رنگ‌آثاري را در بخش از كارگاه خرمشهر در طول يك روز خلق كردند.

وي در ادامه تصريح كرد: كارگاه آموزش خرمشهر كه برگزار شد به عنوان چهارمين كارگاه آموزش و ورك‌شاپ محسوب مي‌شود كه هر سال با هدف گسترش استعدادهاي جوان هنري صورت مي‌گيرد.

*نمايش آثار خرمشهر در جشنواره و نمايشگاه‌هاي تجسمي

مدير برگزاري جشنواره‌ها در ادامه گفت: آثاري كه در كارگاه آموزشي خرمشهر خلق شده است با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته قرار است در جشنواره‌هاي مختلف به نمايشي گذاشته شود.

وي گفت: اين آثار در نمايشگاه‌هاي تجسمي استاني كه برگزار مي‌شود و نيز جشنواره‌هاي ملي به نمايش گذاشته خواهد شد.

زنده روح كرماني اظهار داشت: هنرمندان جوان كه بسياري از آن ها جنگ تحميلي و 8 سال دفاع مقدس را نديده بودند و تنها از آنچه كه در سال هاي جنگ تحميلي گذشته بود شنيده‌اند و بر اساس اين شنيده‌ها آثاري را خلق كرده‌اند.

وي تصريح كرد: طرح‌هاي ارائه شده از سوي اين گروه از هنرمندان جوان پس از جنگ تحميلي بسيار قابل ملاحظه است.

زنده روح كرماني خاطرنشان كرد:‌ در آثار آن ها نگاهي عميق به 8 سال دفاع مقدس و آزادسازي خرمشهر مشاهده مي‌شود.

وي تصريح كرد: هر سال به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر اين كارگاه آموزش برگزار مي‌شود و هر سال رويكردها تفاوتي را شاهد هستيم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار