متهم خانم (الف-.ب.ح) در ادامه رسيدگي به پرونده اختلاس بزرگ بيمه، گفت: : من يك زن خانه دار هستم و هيچ گناهي ندارم.

به گزارش خبرنگار حوزه حوقوقي قضايي گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  ذبيح زاده نماينده دادستان در ادامه  رسيدگي به اختلاس بيمه،  كيفرخواست متهم خانم (الف-ب-ح) را قرائت كرد.


وي متهم به معاونت در اختلاس توام جعل و تشكيل شبكه وهمكاري با كارمندان بيمه و وصول 5 فقره چك به مبلغ يك ميليارد و 16 ميليون و 595 هزار ريال است.


قاضي مديرخراساني متهمه را به جايگاه فرا خواند و از وي پرسيد اتهامات وارده در كيفرخواست را قبول دارد يا خير.متهم پاسخ داد:‌نه قبول ندارم.


وي در ادامه گفت:‌من اصلا فكر نمي‌كردم به واسطه وصول كردن چك‌ها پايم به دادگاه بازم شود و اينگونه گرفتار شوم.


متهم گفت: (د.ف) چك‌ها را به همسرم (ح.ر)  مي‌داد و من نيز چك‌ها را وصول مي‌كردم.


قاضي پرسيد: آيا چك‌ها در وجه شما بود. متهم پاسخ داد: بله


قاضي از متهم پرسيد:‌شما سوال نمي‌كرديد كه چرا چك‌ها در وجه شما صارد مي‌شود؟ متهم پاسخ داد: (د.ف) همسر خواهر من است و به واسطه اعتمادي كه به وي داشتم هرگز سوالي نپرسيدم. 

وي افزود: من يك زن خانه دار هستم و مدرك تحصيلي‌ام سيكل است و هيچ گناهي نيز ندارم.


ذبيح زاده در ادامه در جايگاه حاضر شد و از متهم پرسيد آيا اظهارات مرحله تحقيقات مقدماتي را قبول داريد يا خير؟متهم پاسخ داد: بله قبول دارم.


نماينده دادستان پرسيد:‌اطلاع داشتيد كه همسرتان براي وصول چك‌ها دستمزدي مي‌گرفت يا خير؟متهم پاسخ داد: نه چيزي نمي‌گرفت.


ذبيح زاده با استناد به اظهارات متهم در مرحله بازجويي گفت: شما در بازجويي‌هاي خود گفته‌ايد همسرم در قبال نقد كردن چك‌ها مبالغي را از آقاي د-ف مي گرفت اما الان سخنان‌تان را انكار مي‌كنيد.


متهم (الف.ب.ح) در اين باره گفت:‌ زماني كه من آن حرفها را زدم با همسرم اختلاف داشتيم و اختلافمان به حدي بود كه از هم جدا شديم اما در حال حاضر مي‌گويم كه اظهاراتم را قبول ندارم.


نماينده دادستان سوال ديگري از اين متهم مطرح كرد و از او پرسيد در چه بانكهايي حساب داشته است.متهم پاسخ داد:‌دقيقا حضور ذهن ندارم.


قاضي از متهم پرسيد آيا آدرس‌هايي را كه مي‌نوشتيد صحيح بودند.متهم پاسخ داد: (د.ف) به من آدرس ها را مي‌داد و من نيز مطابق آنچه كه وي نوشته بود فيش بانكي را پر ميكردم.


نماينده دادستان با استناد به صفحاتي از كيفرخواست گفت:‌ از خانم الف-ب-ح سوال مي‌شود كه چرا در زهر نويسي يكي از چك‌ها نام خود را اشتباه نوشته است و متهم در پاسخ به اين سوال مي‌گويد چون من را با اين نام صدا مي‌كنند.


متهم گفت:‌ من در جريان چك‌ها نبودم و فقط به من مي‌گفتند كه چك را نقد كن.


نماينده دادستان خطاب به متهم گفت:‌دروغ گفتن هيچ كمكي نخواهد كرد.

وي افزود: خانم(الف.ب.ح)  در بازجويي‌ گفته است (د.ف) در مقابل وصول چك‌ها به افراد وصول كننده درصدي را مي‌پرداخت  و من از محضر دادگاه تقاضاي كيفر متهم را دارم و به كيفرخواست صادره نيز پايبند هستم./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار