براي نخستين بار در سطح شهر تهران سند مقدماتي پيشگيري و كاهش خطرپذيري منطقه 20 به همت معاونت پيشگيري سازمان مديريت بحران شهر تهران تهيه و تدوين شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، براي نخستين بار در سطح شهر تهران سند مقدماتي پيشگيري و كاهش خطرپذيري منطقه 20 به منظور بررسي مخاطرات و شناخت وضع موجود سطح منطقه به همت معاونت پيشگيري سازمان مديريت بحران شهر تهران تهيه و تدوين شد.

قائم مقام شهرداري منطقه 20 در مراسم تحويل اين سند مهم با اشاره به اهميت مديريت بحران گفت: تهيه بانك اطلاعاتي از تجهيزات، توانمنديها و ظرفيت هاي بالقوه از جمله اقدامات مهمي است كه موجب موفقيت مديريت بحران در زمان اضطرار مي شود.

اصغر عطايي با اشاره به مهار سيلاب اخير شهر تهران خاطرنشان كرد: همدلي، همراهي و همبستگي بين نيروهاي امدادي از جمله دلائل موفقيت اين مهم بود.

دبير ستاد مديريت بحران شهرداري منطقه 20 نيز در مراسم اهداء سند مقدماتي پيشگيري و كاهش خطرپذيري گفت:‌ اين سند شامل اصول و مباني، روش شناسي، ارزيابي سريع خطرپذيري، نتيجه گيري و نقشه هاي مرتبط است كه بررسي هاي لازم به منظور نهايي شدن اين سند انجام مي شود.

كريمي با اشاره به اينكه شناسنامه اطلاعات محله هاي شهر تهران با رويكرد كاهش خطرپذيري و اطلس مديريت بحران محله هاي شهر تهران نيز تهيه شده است خاطرنشان كرد: اين اسناد جهت استفاده در برنامه ريزي هاي آتي مديريت بحران تهيه شده است كه به منظور كسب آمادگي و انعطاف پذير نمودن منطقه در برابر سوانح و بازگرداندن شرايط به وضعيت عادي در شرايط بحراني و اضطرار است.

گفتني است پس از نهايي شدن سند فوق، اين سند براي تمامي مناطق تهيه و پس از آن با تكيه بر رويكرد محله محوري به كليه 374 محله شهر تهران بسط داده مي شود./ز

برچسب ها: سند ، تهران ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار