رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اجرای گام‌های اول و دوم طرح ملی ماهر یا همان مهارت‌آموز هلال‌احمر در مدارس ابتدایی سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی‌المدنی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به این نکته که تاکنون بیش از شش هزار کانون با عنوان ماهر در سامانه جمعیت هلال‌احمر ثبت نام کردند، گفت: طرح ماهر که با حمایت و حضور کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر و وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه به مرحله اجرا رسید، گام‌های اول و دوم را با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شیوه‌نامه طرح، در بهمن ماه سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شد، افزود: گام اول طرح (افتتاح طرح در مدارس) در سراسر کشور انجام و در گام دوم به منظور تربیت مربیان، برای مربیان و اولیای دانش‌آموزان دوره‌های آموزشی تحت عنوان تربیت مربی ماهر برگزار شد. سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با توجه به رویکرد مهارت‌محوری نظام تعلیم و تربیت کشور و همسویی آن با اهداف و برنامه‌های تعیین‌شده این سازمان، ماهر (مهارت‌آموز هلال‌احمر)، ویژه دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی را به اجرا درآورد.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر اهداف اصلی این طرح، افزایش سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان، والدین و همچنین آحاد جامعه در مواجهه با حوادث و سوانح دانست.

وی اظهار کرد: در طرح ملی ماهر، سرفصل‌های آشنایی با هلال‌احمر، حفظ خونسردی در حوادث، مدیریت استرس، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن، نحوه پناه‌گیری و خروج ایمن آموزش داده می‌شود. همچنین با ادامه و تکمیل این طرح تعداد کانون‌های دانش‌آموزی سازمان جوانان از ۸ هزار به مرز ۶۸ هزار کانون افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار