کارشناس راهبردي و سرتيپ بازنشسته لبناني تاکيد کرد سعد الحريري و دولت ترکيه با تروريست هاي گروگانگير هماهنگ کردند تا اين تروريست ها اتباع لبنان را به گروگان گيرند و آنها اکنون در خاک ترکيه هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، "امين حطيط" در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيا اليوم درباره اتباع ربوده شده لبناني در خاک سوريه گفت به نظر مي رسد که طرف هاي رباينده دچار سرگرداني شديدي شده اند. درباره اين مسئله موضع گيري هاي ضد و نقيضي وجود داشته باشد.

وي گفت اختلاف بين گروه هاي مسلح تروريستي و نيز اختلاف بين دولت هاي حامي آنها (قطر و ترکيه) سبب شد تا افراد ربوده شده بهاي اختلاف آنها را بدهند و مدت بيشتري گروگان بمانند.

وي درباره ارتباط تحولات سوريه با تأخير در آزادسازي گروگان ها گفت مسئله هيچ ارتباطي به تحولات سوريه ندارد. بنا به اطلاعات موجود، اتباع لبناني در فاصله يک کيلومتري مرز ترکيه ربوده شده و پس از چند ساعت به خاک ترکيه منتقل شده اند.

"مين حطيط"افزود کاملا آشکار است که ترکيه از ابتدا در جريان اين گروگان گيري قرار داشت. در واقع ترکيه شريک اصلي گروگان گيران است. مسئول اين اقدام گروگان گيري و هماهنگ شدن با ربايندگان است.

وي گفت: در اين موضوع هماهنگي بين ترکيه و سعد الحريري (از رهبران جريان  المستقبل مورد حمايت غرب در لبنان) کاملاً آشکار است. ترکيه مسئول کامل سلامت افراد ربوده شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار