امسال براي باروسازي ابرها در آذربايجان شرقي اعتبار اختصاص داده نشد.

مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران  تبریز از عدم اختصاص اعتبار براي بخش بارور سازي ابرها به منظور افزايش بارش و در نتيجه افزايش حجم آبي درياچه اروميه طي امسال خبر داد و گفت: امسال بدليل عدم تامين اعتبار و افزايش قيمت اجاره هواپيمايي اختصاصي اين طرح سازمان کشوري از ارائه خدمات در اين زمينه خوداري کرد.
هاشمي افزود: علي رغم عدم تامين اعتبار سعي مي شود از طريق تجهيزات يکي از ارکانها نسبت به ادامه و انجام طرح بارورسازي ابرها در آذربايجان شرقي اقدام شود.

وي اجراي طرح بارور سازي ابرها در استان طي سال گذشته را موفق ارزيابي کرد و گفت: با استفاده از روش بارور سازي ابرها 530 ميليون متر مکعب افزايش در حوزه درياچه اروميه صورت گرفته است.

هاشمي درمورد وضعيت درياچه اروميه نيز گفت: در حال حاضر وضعيت آبي درياچه اروميه 13 ميليارد و 970 ميليون متر مکعب مي باشد که در مقايسه با ده سال گذشته 288 سانتيمتر کاهش نشان مي دهد.

وي افزود: اين ميزان حجم آبي در مقايسه با سال گذشته 36 سانتيمتر کاهش و در مقايسه با مهر ماه 30 سانتيمتر افزايش را نشان مي دهد.

اين مقام مسئول در حوزه آب آذربايجان شرقي با اشاره به تصميمات ويژۀ شوراي عالي آب در مورد برنامه هاي مرتبط با درياچه اوميه طي هفته گذشته گفت: اختصاص 700 ميليارد ريال به بخش انتقال حوزه به حوزه در آذربايجان غربي، اختصاص 600 ميليارد ريال به آب رساني از جلفا به درياچه اروميه و ... از اهم تصميمات اين شورا بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.