دومین جشنواره روز بین المللی دانشگاه تهران هشتم خرداد ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور اساتید دانشگاه، سفرای کشورهای مختلف و دانشجویان برگزار شد.

دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران در دومین جشنواره روز بین المللی دانشگاه تهران با بیان اینکه موضوع بین المللی شدن دانشگاه تهران از چند جهت حائز اهمیت است به خبرنگار صنفي،‌ آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان خارجی با حضور خود به عنوان سفیران فرهنگی و علمی، پیام آور دوستی و محبت هستند و این حضور زمینه را فراهم می کند تا با تبادلات علمی مرز دانش را پیش ببریم.
چرا که دانشمندان برای پیشبرد علم و دانش تلاش می کنند و علم و دانش حد و مرز نمی شناسد.
وی در ادامه گفت: بین المللی شدن دانشگاه یعنی تولید علم و آن را در خدمت همه ملل قرار دادن به عبارتی علم باید در خدمت مردم باشد نه این که علم در انحصار عده ای خاص قرار بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: امروز دانشگاه تهران با حدود 200 تفاهم نامه همکاری در این عرصه پیش قدم است و حدود 500 دانشجوی خارجی در آن مشغول به تحصیل هستند و برای رساندن این تعداد به 3 تا4 برابر موجود دانشگاه پیش قدم شده تا شرایط تولید علم را فراهم آورد و در خدمت مردم قرار دهد.
لازم به ذکر است دکتر فرهاد رهبر دارای دکترای اقتصاد نظری است و از سال 1373 عضو هئیت علمی دانشگاه تهران بوده و سی و یکمین رئیس دانشگاه تهران است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار