استاندار قم گفت: نمایشگاه قم در مالزی با 50 غرفه محصولات در 25 خردادماه افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه کلانتان مالزی اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه از ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای استان و برای کشورمان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کلانتان زمینه حضور موثر اقتصادی دیگر استان‌های کشورمان در بازارهای مالزی و کشورهای جنوب شرق آسیا را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: باید در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به ویژه در کشورهای اسلامی، چهره حقیقی انقلاب اسلامی را به خوبی برای جهانیان نشان دهیم.

استاندار قم بر ضرورت ممیزی و سنجش کالاها و خدمات ارائه شده در نمایشگاه کلانتان به ویژه کالاهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید بهترین و موثرترین کالاها به لحاظ کیفیت و اهمیت در این نمایشگاه ارائه شود تا سیمای روشنی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی استان قم و کشورمان به نمایش درآید.

وی همچنین رویکرد اصلی و اساسی در برگزاری نمایشگاه کلانتان را رویکردهای ارزشی و معنوی با محوریت اسلام و انقلاب عنوان کرد و افزود: مرکز جهاد دانشگاهی استان قم نیز می‌تواند توانمندی‌های گسترده علمی استان و کشورمان به ویژه در مسایل سلول‌های بنیادین، ناباروری، بانک خون بند ناف و انرژی صلح آمیز هسته‌ای را در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار دهد.

موسی‌پور از برگزاری برنامه‌های فاخر قرآنی و فرهنگی در ایام برگزاری نمایشگاه کلانتان مالزی در این کشور خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح برتر قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه محصولات فرهنگی، کتب دینی و قرآنی، نرم افزارهای اسلامی و فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی در این نمایشگاه باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و قطعا مورد اسقبال قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای پوشش مناسب برگزاری این نمایشگاه تمهیدات لازم را فراهم آورد.

گفتنی است نمایشگاه کلانتان مالزی با محوریت ارائه محصولات و تولیدات صنعتی، کشاورزی و فرهنگی استان قم در بیش از 50 غرفه 25 خرداد ماه در این کشور برگزار خواهد شد که با هماهنگی‌های انجام شده و با استفاده از همه ظرفیت‌ها، بازار بسیار مناسبی در کشور مالزی برای تجار و صادرکنندگان استان قم و کشورمان مهیا خواهد شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.