توليت مرقد مطهر امام خميني(ره) دين را بزرگترين دستاورد بشريت را دانست و گفت:‌ ايمان به خدا جوهره انسانيت است چرا كه خداوند تمام حقيقتي است كه يك انسان مي‌تواند در زندگي از آن بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام سيد حسن خميني توليت مرقد مطهر امام خميني(ره) در ديدار با نمايندگان و رهبران اقليت‌هاي مختلف مذهبي پرستش خداوند را هويت اصلي اديان الهي دانست و گفت: پرستش خداوند در حقيقت هويت اصلي همه اديان است و دين بدون خداوند تعريفي ندارد.

وي ادامه داد: اديان براي آشنا كردن انسان با خداوند به وجود آمدند و نمك زندگي انسان‌ها ايمان به خداوند است.

سيد حسن خميني همچنين با بيان اينكه زندگي بدون خداوند معنايي ندارد و اتصال روح به مبدا هستي معنا و مفهوم خاصي به زندگي مي‌دهد،‌ تصريح كرد: انسان قطره سرگشته‌اي است كه در تنهايي و بي‌معنايي غوطه‌ور است و اين قطره‌هاي سرگشته زماني معنا پيدا مي كند كه در دريا به يكديگر متصل شوند و در حقيقت اديان اتصال دهنده قطره‌ها به دريا هستند.

نوه امام راحل (ره) دين را بزرگترين دستاورد بشريت دانست و ادامه داد: بزرگترين نتيجه زندگي بشر ارتباط با خداوند است و بزرگترين پيام اديان نيز اين است كه دنيا خدايي داردكه بدون آن دلهاي انسان ها كوچك و تاريك است.

وي افزود:‌ انسان با ايمان و خداپرست در خود احساس فقر نمي‌كند چرا كه دل او با نور خداوند متعال روشن است.

توليت مرقد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي(ره) ايمان به خدا را جوهره انسانيت دانست و اظهار داشت: خداوند تمام حقيقتي است كه يك انسان مي‌تواند در زندگي  از آن بهره ببرد.

وي ادامه داد:‌ به عنوان فردي كه از نزديك با امام (ره) همراه بودم بزرگترين سرمايه زندگي ايشان را اعتقاد وي به اينكه جهان را خالقي به نام خداوند اداره مي‌كند مي‌دانم.

/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار